Sexpodden: Sex smakar salt säger Lotta Lundgren

Sexpodden: Sex smakar salt säger Lotta Lundgren

Äntligen är Sexpodden tillbaka och idag släpper RFSU vårens första avsnitt. Du bjuds på ett kryddigt och fräsande avsnitt om mat, sex och relationer.

– Att vara rädd för ny mat eller att äta på ett snålt och ängsligt sätt är inte så sexigt tycker jag, säger Lotta Lundgren.

Lotta Lundgren vänder och vrider på ämnet mat och sex tillsammans med RFSU:s sexualupplysare Maria Bergström och Pelle Ullholm. Programledare är Katarina Andersson.

– Ett visst handlag, lekfullhet och påhittighet i köket antyder att man skulle kunna vara rolig att ha att göra med på en annan plats också, konstaterar Lotta Lundgren.

Avsnittsinfo #11
Det finns många kopplingar mellan sexualitet och mat. Det är bejakande om någon äter glupskt, men hur är det egentligen med matsex? Och hur stark är kopplingen mellan måltider och relationer? Cathrine Schück hackar chili, knådar limefrukter och berättar om kåtmat. Och när matkreatören Sara Wicklin jobbade i Paris med en fransk stjärnkock var de kreativa höjder de nådde i köket långt i från de samma när de hade sex. Välkommen att lyssna på ett matnyttigt och filosofiskt avsnitt av Sexpodden om mat, sex och god aptit.

Under våren bjuder vi in nya gäster till varje avsnitt, som tillsammans med RFSU samtalar om aktuella ämnen.

Nya avsnitt av Sexpodden kommer att släppas på torsdagar under våren. Sexpodden produceras för RFSU av Filt Hinterland. Exekutiv producent är Josefin Morge (RFSU).