Teatergrillen expanderar och öppnar en oas på Ingmar Bergmans Plats

Teatergrillen expanderar för första gången någonsin. I angränsande lokal på Nybrogatan 3 öppnar Teaterbaren i mitten av maj. Vid det stora lummiga trädet på Ingmar Bergmans plats blir det en uteservering med drygt 30 sittplatser och inomhus ytterligare 20 sittplatser.

- Vid öppningen fokuserar vi på Teatergrillens nya uteservering och under sommaren bygger vi om Teaterbarens interiör, säger Maria Blom, restaurangchef för Riche och Teatergrillen. Den fantastiska stämning som Teatergrillen erbjuder överförs även till uteserveringen som kommer sträcka sig från Teatergrillens entré och en bit ner på Nybrogatan.

Teatergrillen är i stort sett oförändrad sedan 1960-talet och har en av Stockholms bäst bevarade restauranginteriörer. Den nya lokalen utformas av Jonas Bohlin tillsammans med Kalle Dinell för att fungera väl med Teatergrillens interiör av Yngve Gamlin. I Teaterbaren skapas en intim atmosfär
med material från mestadels svenska leverantörer och en inredning av högsta kvalitet.

- Teaterbaren är utformad för att utstråla god mat. Alla är välkomna och det ska synas att här finns ett teatertemperament, säger Jonas Bohlin.

Menyn kommer att innehållla godbitar från såväl Riche som Teatergrillen. På dryckessidan följer sortimentet Teatergrillens tradition med fantastiskt öl, goda viner och drinkar gjorda med omsorg. Richard Broni som tidigare ägde och drev Mården är anställd som baransvarig.

För ytterligare information vänligen kontakta:

• jonas bohlin
  • nyöppning
  • teatergrillen

• Stockholm

Teatergrillen är en restaurang som i en unik, vacker och diskret miljö erbjuder mat och dryck av högsta kvalitet samt en enastående service. Verksamheten bedrivs i en Wretmansk anda, det vill säga måltider tillagade av bästa råvaror i högsta kvalitet.

Riche är ett klassiskt brasseri med kosmopolitisk bar på Birger Jarlsgatan i Stockholm. I en miljö influerad av konst, mode och musik blandas det traditionella med det moderna.

Tillsammans med Sturehof och Taverna Brillo ingår Teatergrillen och Riche i Svenska Brasserier.

Maria Blom

Restaurangchef Riche och Teatergrillen