Maria Dahlkvist ny marknadsområdeschef för Riksbyggens fastighetsförvaltning i Örebro

Från den 16 september är Maria Dahlkvist marknadsområdeschef för Riksbyggens förvaltningsverksamhet i Örebro med omnejd. Maria kommer närmast från Sweco Architects där hon varit studiochef i Örebro.

– Förvaltningsaffären ligger mig varmt om hjärtat och det ska bli otroligt roligt att arbeta med förvaltningsfrågor igen. Jag brinner för att skapa goda kundrelationer och engagerade medarbetare och jag ser fram emot att arbeta på Riksbyggen som är en tydligt värderingsstyrd organisation, säger Maria Dahlkvist.

Maria har tidigare bland annat arbetat på Egeryds Fastighetsförvaltning. Under nästan tio år hade hon olika ledande positioner med både fastighetsförvaltning av bostadsrättsföreningar samt kommersiella och egenägda fastigheter.

Marknadsområde Örebro innefattar kommunerna Örebro, Laxå, Askersund, Hallsberg, Kumla, Lekeberg, Nora, Lindesberg och Ljusnarsberg.

Kunderna består av både bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare. Sammanlagt förvaltar marknadsområdet cirka 3 900 bostads- och hyresrätter. Lägg därtill ett stort antal offentliga och kommersiella lokaler. Sammanlagt arbetar cirka 30 anställda inom marknadsområdet plus ett antal säsongsanställda varje sommar.

Maria är utbildad ekonom på Högskolan i Borås.

– Jag bor med min familj i Örebro och på fritiden älskar jag att springa eller cykla i skogen, berättar Maria.

Maria Dahlkvist, marknadsområdeschef, Riksbyggen Fastighetsförvaltning
Maria.Dahlkvist@riksbyggen.se

Hela Riksbyggens verksamhet ska genomsyras av hållbarhet!
Riksbyggen arbetar med Agenda 2030 och ska bidra till att uppnå FN:s 17 globala hållbarhetsmål. Exempel:

Under 2018 utsågs Riksbyggen till det mest hållbara företaget i fastighetsbranschen enligt Sustainable Brand Index B2B.