Anna-Karin Fallheden ny kommunikatör på Riksförbundet Svensk Trädgård

Anna-Karin Fallheden har anställts på en nyinrättad tjänst som kommunikatör på Riksförbundet Svensk Trädgård. Hon tillträdde redan i höstas och blir nu också ansvarig för marknadsföring och press- och mediakontakter sedan Stella Westerlund gått i pension. Anna-Karin ansvarar sedan tidigare för Svensk Trädgårds webbplats och arbetar framgångsrikt med sociala medier. Tidigare har Anna-Karin arbetat som marknadsförare och projektledare bl a på teknik- och utbildningsföretag och i samverkans- och utvecklingsprojekt på Stockholms Visitors Board och Destination Uppsala. Hon har en högskoleexamen i Media- och kommunikationsvetenskap och en YH-utbildning från IHM Business School som affärsutvecklare inom turism och besöksnäring.

- Som kommunikatör är det för mig viktigt att tydliggöra vad Riksförbundet Svensk Trädgård står för. Det är landets största trädgårdsorganisation som arbetar för sina över 33 000 medlemmar och närmare 160 lokala trädgårdsföreningar, framför allt genom att utveckla medlemsnyttan för nuvarande och nya medlemmar. Jag vill också betona den ekologiska profilen som är en av grundpelarna i verksamheten, säger Anna-Karin Fallheden

Närmast i tiden jubilerar medlemstidningen Hemträdgården som i år fyller 70 år. Det kommer att firas stort i Svensk Trädgårds monter under trädgårdsmässan Nordiska Trädgårdar, fortsätter Anna-Karin, och rekommenderar att man följer Hemträdgården på www.facebook.com/hemtradgarden och Svensk Trädgård på www.facebook.com/riksforbundetsvensktradgardoch instagram.com/svensktradgard, #svenskträdgård #hemträdgården #tusenträdgårdar.

Kontaktuppgifter:

Anna-Karin Fallheden, kommunikatör Telefon 0703-66 23 45 / E-post: anna-karin.fallheden@tradgard.org

• riksförbundet svensk trädgård