Nytt nummer av Hemträdgården ute!

Precis lagom till att odlarlusten sätter åt ordentligt kommer tidningen Hemträdgården nr 2 med inspiration och tips om växter, trädgård och odling. Här finns kunskap att få för att lyckas i trädgården för både nybörjare och entusiaster.

Läs om blomsterprakten som du själv kan skapa, om sommarplantor som blommar rikligt hela sommaren, och om de bästa stjärnflockorna, som plantskolorna själva valt. Här finns artiklar om rödbetan, en lättodlad favorit för många och om att odla tomater i växthuset och tips om billig eller dyr påsjord – vilken ska man välja? Läs också om senaste forskningen om den spanska skogssnigeln. Gästkrönikan är skriven av blomsterkreatören Gunnar Kaj - Nobelblommornas mästare.

Hemträdgården är Riksförbundet Svensk Trädgårds medlemstidning som kommer ut med 6 nummer om året. Den går till de över 30 000 medlemmarna men kan också köpas i en del större Pressbyråer.

Odla och njut med Riksförbundet Svensk Trädgård och Hemträdgården!

Mer information: chefredaktör Christina Säll, tel 08-792 23 10, christina.sall@tradgard.org

www.tradgard.org/tidningdefault.html

Följ tidningen på Hemträdgårdens egen facebook-sida. Välkommen in, tyck till om tidningens innehåll, reportage och artiklar. Glöm inte att gilla oss på www.facebook.com/hemtradgarden.

• grönt kort
  • favoritresor