Rikshem bygger om ett äldreboende till 31 hyresrätter i Uppsala

Rikshem bygger om ett tidigare äldreboende i Uppsala till 31 hyresrätter. De nyrenoverade lägenheterna är på 1-2 rum och kök till en yta mellan 31-69 kvm. Varje lägenhet är utrustad med balkong.

- Byggnaden i Eriksberg har tidigare haft en annan användning och nu har vi fått möjligheten att skapa nya hyresrätter i ett attraktivt bostadsområde i Uppsala. Det känns fantastisk kul att bidra till bostadsutvecklingen, säger Malin Söderman, Rikshems regionchef i Uppsala.

- Detta är ytterligare ett bevis på Rikshems prioritering att göra investeringar i Uppsala som är landets näst starkaste bostadsmarknad efter Stockholm, säger Ilija Batljan, vice vd Rikshem.

Lägenheterna finns tillgängliga för sökande i Rikshems bostadskö från den 11 april och är inflyttningsklara under juli månad 2014.

Kontakt:
Ilija Batljan, vice vd Rikshem, 0705-18 39 67, Ilija.batljan@rikshem.se
Malin Söderman, regionchef Uppsala, 010-70 99 208, malin.soderman@rikshem.se
Anya Alenberg, pressansvarig Rikshem, 010-70 99 374, anya.alenberg@rikshem.se

• Äldreomsorg

• hyresrätter
  • fastigheter

• Stockholm

Rikshem AB (publ) är ett av Sveriges största privata bostadsbolag. Rikshem erbjuder bostäder och samhällsfastigheter i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Linköping, Västerås, Norrköping, Helsingborg, Jönköping, Huddinge, Sundsvall, Halmstad, Södertälje, Solna, Kalmar, Nyköping, Sigtuna, Danderyd, Höganäs och Knivsta. Rikshem har ca 19 500 bostäder om sammanlagt 1 500 000 kvm till ett värde av drygt 20 miljarder kronor. Rikshem ska under de närmaste åren växa och äga och förvalta fastigheter till ett värde av ca 25 miljarder kronor. Rikshem ägs av Fjärde AP-fonden och AMF. Läs mer på rikshem.se

Jennie Wolmestad