RingUp-kedjan förstärker med Star Elektronik i Västervik

Star Elektronik i Västervik har blivit en del av telekomkedjan RingUp.

– Medlemskapet ger oss nya möjligheter kring växellösningar och att kunna erbjuda våra kunder avtal med samtliga mobiloperatörer. Dessutom kan vi pressa priserna när vi har en stor kedja bakom oss, säger Star Elektroniks grundare Arnold Jansson.

Star Elektronik är ett gammalt och välkänt företag i Västervik som Arnold startade för 30 år sedan. Han äger det tillsammans med hustrun Lena och sonen Magnus, medan dottern Charlotte arbetar i företaget och är på väg att bli delägare. I familjekretsen finns också Björn Frisell som är gift med Charlotte. Björn är en mycket uppskattad säljare som arbetat i företaget under många år. Företagets installatör och teletekniker heter Stefan Nilsson. En högst skicklig och klurig medarbetare.

Star Elektronik har framförallt gjort sig kända som kompetenta på marin elektronik och kommunikation. På kundlistan finns till exempel Kustbevakningen.

– Där har vi service över hela Sverige, berättar Arnold Jansson.

Företaget arbetar även med installationer i fordon av exempelvis alkolås och körjournaler.

– Sedan har vi förstås telekomsidan och vi har sålt en del växellösningar till företag genom åren. Det räknar vi med kommer att öka genom medlemskapet i RingUp. Att de är operatörsneutrala ser vi som en styrka, menar Arnold.

Star Elektronik hoppade av en annan telekomkedja för ett par år sedan. Kontakten mellan Arnold och RingUp:s kedjeledare Mikael Johnsson har funnits i många år.

– Star Elektronik har hög kompetensnivå, lång erfarenhet och ett väldigt bra rykte på sin lokala marknad. Det innebär att vi stärker upp vår kompetens ytterligare i regionen och självklart är jag både stolt och glad över att Star Elektronik nu är en del av RingUp, säger Mikael Johnsson.

För mer information:

Arnold Jansson, Star Elektronik: Tel: 0490-822 50 och 070-590 04 68.

Mikael Johnsson, kedjeledare RingUp: 0480-584 53.

• Telekom

• Västervik

Information om RingUp
Varumärket RingUp ägs av Electra Gruppen AB (publ) som driver butikskedjor för hemelektronik- och telekomprodukter. Electra Gruppen AB (publ) äger kedjornas namn och koncept, medan butikerna ägs av lokala entreprenörer. Läs mer om RingUp på www.ringup.se