Unikt musikprojekt mellan Sverige och Kuba

Artisterna Yajna (Sälen) och Thedi Dreams (Stockholm) släpper singeln "Kvart i fem" fredagen 27e augusti. Låten berättar om känslan av att vilja ringa sitt ex mitt i natten efter en utekväll, man vet att man inte borde, men man gör det iallafall, och det gör ont så att hjärtat brister. "Kvart i fem" är första singeln från kommande albumet "Formula de Amor" som berättar en kärlekshistoria mellan två personer.

Yajna berättar - "Jag har tillsammans med Kubanska artisten Thedi Dreams gjort albumet och projektet "Formula de Amor".
IMG_2651.PNG

"Formula de Amor" är ett unikt och gränsöverskridande musikprojekt mellan Sverige och Kuba. Vi vill med projektet visa på att kärlek och musik inte har några gränser och vi vill i dessa komplicerade tider sprida kärleksfeber över Sverige och världen."

Albumet är skrivet på svenska och spanska och inspelat i Sverige och producerat på Kuba av producenten DJ Tihago. I projektet ingår även filmaren och fotografen Joel Aguilar från Kuba, som tillsammans med Yajna och Thedi Dreams och DJ Tihago bildar ett starkt team.

IMG_2650.PNG
Albumet består av 7 låtar med ett unikt sound på temat kärlek, där lyssnarna får höra alltifrån pop till afrobeats och rap/hiphop. Låtarna är skrivna som en historia kring en relation som inleds och hur relationen byter skepnad från het passion och allt däremellan och sedan till ett uppbrott och till att vara stark på egna ben.

Första singeln "Kvart i fem" släpps 27e augusti och sedan musikvideon veckan därpå, singel nummer två "Diosa" släpps 24e september samt musikvideo veckan därpå. Albumet "Formula de Amor" släpps 15e oktober.

Skivbolag: Rising Phoenix Music Group