Nu blir det mer livemusik i Kristinehamn

-Att ta hit ett åttamannaband som spelade soulmusik på nyårsafton var mycket uppskattat av krogens gäster, det här vill vi göra om! Så säger Peter Ronge, krögaren som ordnade stor nyårsfest med trerätters middag på Rönnebergs Sjökrog, Garnisonsvägen i Kristinehamn och hade livemusik till långt efter tolvslaget. Peter fortsätter: -Tidigare har vi haft trubadurafton, också det är väldigt populärt, men vi vill utveckla vår krog till en mötesplats för all möjlig livemusik. Kanske inte alltid ett så stort band som 'Mr. Soul and His Marshmallows', men är det nyårsafton ska det vara riktigt festligt och dansvänligt! Peter planerar att regelbundet ha artister på krogen, något som gästerna lär uppskatta.

- Helt fantastisk publik! Så inspirerande att spela när hela publiken sjunger med och dansar som de här sköna gästerna i Kristinehamn. Så säger Lotta Nilsson-Norberg, sångerska i soulbandet som funnits sedan 1982. - Hit vill vi komma och spela igen, ler Lotta.

Peter avrundar med att berätta om sitt stora intresse för musik och mat av toppkvalitet, så det är nog en bra idé att följa Rönnebergs Sjökrog, det lär serveras många goda middagar och spännande artister i Kristinehamn under 2020.

Kontaktuppgifter:

Rönnebergs Sjökrog, Peter Ronge: gnagetpeter@live.se 073-731 00 59

Mr Soul and His Marshmallows, Stefan Lilja: stefan.lilja@rmpmusik.se 0733-120 130

• Musik

• mrsoulandhismarshmallows
  • soul

• Värmland

RMP Musik, bokningsbolaget som drivs av musiker med fokus på artister inom rock, pop, punk, soul och visa.