The Nomads och KajHolst - Rock & Roll Party på Melodybox

The Nomads och KajHolst, njut av dessa sköna band på Melodybox i Hägersten, 12 december kl 21:30. Biljetter köper du här, på Tickster.

The Nomads
Idag är det omöjligt att inte se The Nomads influens på svenskt musikliv. Utan Nomads inget The Hives, Sator, Hellacopters eller Backyard Babies. Ett utmärkt kvitto på hur högt respekterat bandet är internationellt fick man när de firade 20-årsjubileum på Hultsfredsfestivalen och gästades av namn som Jello Biafra (Dead Kennedys), Wayne Kramer (MC5) och Handsome Dick Manitoba (The Dictators).
Nästan 1000 spelningar och över 20 album (beroende på hur man räknar) senare är The Nomads mitt i en högst kreativ fas. Comebackalbumet ”Solna” (2012) och följande ”Loaded Deluxe EP” (2013) har förts till katalogen med klassiker och bandets flitiga turnerande har åter visat var skåpet ska stå när det kommer till hårtslående rock av finaste valör.

KajHolst
KajHolst fyller tomrum.
KajHolst är rock.
Med navelsträngen i 70-talet och blicken i horisonten.
Tillsammans har Michael Uv, Rickard Donatello och Mats Borg gjort det i ett drygt år. Var och en för sig, sen slutet av 70-talet. Debut-ep:n "AnotherKind" släpptes våren 2014, efter det har ytterligare tre singlar kommit i rask takt. Senaste singeln "HeyLow", inspelad i Berlin, släpptes på Johan Johanssons skivbolag Branschen i november.