JC Jeans & Clothes klär Idolerna 2010

Vi älskar musik! Därför känns det jättekul att vi kommer att vara officiell jeanspartner och hjälpa till att styla de medverkande i Idol 2010 som sänds i TV4 under hösten.

– För JC Jeans & Clothes är Idol ett program som träffar rätt i hjärtat och rakt in i vår målgrupp. Idol handlar om musik, passion och mode, vilket är delar av de egenskaper som JC Jeans & Clothes som varumärke vill förknippas med, säger Karl-Johan Bogefors, Kreativ Chef för JC.

Vår Idol-redaktion kommer att vara på plats backstage under hösten, men framför allt träffa publik och tittare som besöker fredagsfinaler och den officiella Idol-turnén i Luleå, Karlstad, Malmö och Göteborg. Vi vill lära känna tittarna, ta reda på hur de ser på mode och musik, plåta fina outfits som vi gillar och försöka återge allt som vi upplever under Idol 2010 på vår specialsajt, jc.se/idol, som bland annat kommer att innehålla:

Idol outfits (och andra!)
Vi plåtar idoler, tittare och besökare som har just en sak gemensamt: fina och inspirerande outfits!

Detaljer
I en serie kortfilmer låter vi personer berätta om små och stora saker som vi ser och gillar. Det kan vara en fin väska eller ett roligt armband. Eller en helt egen stil.

Backstage med Idol-stylisterna
Vi visar precis hur det kan vara att styla Sveriges största underhållningsprogram.

Jeansidol 2010
Vi kartlägger idolernas denimoutfits. När Sverige har korat årets Idol 2010 i december, då låter vi besökarna kora Idolen med finast jeans.

Och självklart syns JC + Idol 2010 samarbetet även i alla JC:s butiker i Sverige. Med special-etiketterade plagg hittar våra kunder lätt sin egen Idol-outfit favorit.

Arbetsgrupp JC+Idol:
Kreativ chef JC: Karl-Johan Bogefors
Projektledare JC: Helena Holmberg
Digital kreatör jc.se: Klara Svensson
Redaktör: Susanne Möller
Digitala byrå: Great Works

Karl-Johan Bogefors, kreativ chef, 08-410 520 62, karl-johan.bogefors@jc.rnb.se
Fia Håkansson Ingman, pr-ansvarig, 08-410 523 44, fia.hakansson-ingman@jc.rnb.se
Malin Persson, pressansvarig för Idol 2010/TV4, 08-459 40 88, malin.persson@tv4.se
Monica Olsen, presskontakt Ibeyoprstudio, 08-32 88 01, monica@ibeyostudio.se

JC Jeans & Clothes är marknadsledande på jeans och jeansrelaterat mode. På JC Jeans & Clothes ska tjejer och killar alltid hitta det bästa jeansmodet och ett brett utbud av marknadens ledande jeans varumärken. JC Jeans & Clothes är en modekedja med närmare 155 butiker i Sverige, Norge och Finland. Drygt hälften av butikerna är franchisebutiker och resten ägs av RNB, Retail and Brands.