Bildkälla: Google Maps

BORÅS STAD VÄLJER RO-GRUPPEN FÖR BYGGNATION AV LSS-BOENDE

RO-Gruppen har fått uppdraget av Borås Stad att uppföra ett LSS-boende i Sjömarken, som ska stå klart i april 2021.

I anbudsgivningen stod det mellan åtta byggföretag, och RO-Gruppen tog hem projektet i hård konkurrens.

Boendet kommer ligga på området Backabo i Sjömarken, strax utanför Borås centralort, och innefattar fem lägenheter med tillhörande gemensamhetsutrymme. Även utemiljö, förråd och parkeringsytor ingår i byggnationen. Arbete påbörjas i maj 2020 och kommer stå färdigt för inflyttning i april 2021.

– Vi är väldigt glada över att åter få förtroendet av Borås Stad, framför allt i ett projekt som detta där vi får vara med och bidra till samhällsnytta, säger Robert Kjell, entreprenadchef på RO-Gruppen.

Om LSS-boende
Innebär en bostad som är anpassad för personer med fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar. Målet med ett LSS-boenden är att personer med funktionsnedsättningar ska kunna leva och bo så likt andra människor som möjligt

RO-Gruppen Södra Älvsborg
Robert Kjell, entreprenadchef