RO-Gruppen blir utsedd till Karriärföretag 2022 – en av de 100 mest attraktiva arbetsgivarna i Sverige

Sedan 2011 utser Karriärföretagen årligen de 100 arbetsgivare som anses bäst på HR och attraktionsarbete. Urvalet sker genom att en expertpanel bedömer drygt 1000 arbetsgivare som kvalificerat sig. Därefter tar en jury ställning till de 200 arbetsgivare som får högst poäng. Juryn fastställer de 100 arbetsgivare som slutligen blir Karriärföretag.

Karriärföretag är en utmärkelse som guidar kandidater till arbetsgivare där de kan få en bra start på karriären och de som erbjuder de främsta karriär- och utvecklingsmöjligheterna för unga talanger.

På listan finns flera kända arbetsgivare som Ikea, Rise, SKF och numera även RO-Gruppen.

Lyckat Employer Branding arbete
- Vi är oerhört glada att vårt arbete med rekrytering och Employer Branding har uppmärksammats. Vi vet att vi har en härlig företagskultur och att det finns ett högt engagemang och en hög trivsel bland de medarbetare som redan arbetar hos oss. Med utmärkelsen Karriärföretag får vi ytterligare en fin referens för blivande medarbetare att välja RO-Gruppen när man väljer arbetsgivare säger Maria Sigfridson, HR-Chef på RO-Gruppen.

För RO-Gruppen är ständig utveckling en självklarhet. Det krävs om man hela tiden skall vara relevanta för kunder och för medarbetare.

- Vi vill vara ett företag där man kan utvecklas och växa både i sin yrkesroll och som människa. Därför satsar vi mycket på våra medarbetare och ger dem möjligheten att ta nya steg, fortsätter Maria Sigfridson.

- Riktigt roligt att vi på RO-Gruppen får den här utmärkelsen. Jag skrev mitt ex-jobb på RO-Gruppen och började min karriär här direkt efter högskolan 2008. Under årens lopp har jag fått möjlighet att utvecklas i ett flertal roller och arbetar idag som Entreprenadchef, säger Robert Kjell på RO-Gruppen.

Karriärföretag 2022
Mer information om Karriärföretag 2022 finns att läsa här:

Som en del i RO-Gruppens Employer Branding arbete har vi skapat poddavsnitt för att berätta mer om företaget och utvecklingsmöjligheter. Här kan du ta del av vårt senaste poddavsnitt: https://www.ro-gruppen.se/vi-pa-ro/

Maria Sigfridson

Chef People & Culture 0766 - 43 71 95