RO-Gruppen får uppdraget att bygga Circle K i Göteborg

RO-Gruppen får uppdraget att bygga Circle K i Göteborg

2017 byggde RO-Gruppen Koncept en Circle K-anläggning i Ulricehamn och har nu fått i uppdrag att uppföra ytterligare en anläggning i Göteborg. Arbetet påbörjas omgående och ska stå klart i maj 2020.

– Vi är glada över att åter få förtroendet att bygga åt Circle K. Inte minst eftersom det grundar sig på meriter från vårt tidigare projekt tillsammans, säger Dan Jacobson, Affärsområdeschef på RO-Gruppen.

Med placering vid Vädermotet på Hisingen kommer anläggningen ligga nära starkt trafikerade leder. Förutom drivmedelsstation och butik kommer de även bygga en säker parkering för lastbilar – den första uppställningsplatsen i Göteborg.

RO-Gruppen Koncept
Dan Jacobson, Affärsområdeschef
Dan.jacobson@ro-gruppen.se

Med cirka 160 anställda och ett brett nätverk av duktiga underentreprenörer är vi idag ett av Sveriges mest attraktiva och expansiva byggföretag inom entreprenad, byggservice, bostäder, konceptbyggnation och butiksetablering. Med huvudkontor i Borås och kontor i Göteborg och Stockholm tar vi oss an byggprojekt i hela Sverige. Koncernen omsätter över en miljard och är utsedda till en av Sveriges Bästa Arbetsplatser fyra år i rad.

Presskontakt VD / Ägare 0709 - 99 83 10