RO-Gruppen får uppdraget att utföra om- och tillbyggnation i samverkan med Wihlborgs i Helsingborg

RO-Gruppen ska i samverkan med fastighetsbolaget Wihlborgs utföra en om- och tillbyggnation av en fastighet på Berga Företagsområde, ett expansivt industriområde strax norr om Helsingborg centrum.

Projektet omfattar ombyggnation av 2 000 kvm befintlig kontorslokal samt en tillbyggnad av en produktionshall på 800 kvm.
Arbetet på plats påbörjades i december 2023, där ombyggnationen är först ut och ska stå inflyttningsklar till sommaren. Samtidigt pågår arbetet med att projektera tillbyggnationen, som ska stå klar senare delen av 2024.

– Det känns roligt att vi genom detta projekt får utveckla vårt samarbete med Wihlborgs. Arbetet på Berga fortlöper fint och vi ser framemot att genomföra projektet med fokus på kundnytta och ett fint slutresultat säger Gustav Holm, affärsområdeschef i Helsingborg.

RO-Gruppen Helsingborg
Gustav Holm, affärsområdeschef