RO-Gruppen har fått i uppdrag av Borås Bil att bygga en serviceanläggning för Volvo lastbilar och bussar i Borås. Ordern är värd ca 100 msek

RO-Gruppen har fått i uppdrag av Borås Bil att bygga en serviceanläggning för Volvo lastbilar och bussar i västra Viared i Borås. Anläggningen kommer utöver serviceverkstad även tillhandahålla drivmedel och automattvätt för lastbilar och bussar. Ordern är värd ca 100 msek.

Den nya anläggningen kommer att bli 6 000 kvadratmeter och sysselsätta ca 55 anställda. Senare kommer det även att uppföras en serviceanläggning och automattvätt för personbilar.

Projektet är en samverkansentreprenad och projekteringen är redan påbörjad. Anläggningen skall vara klar i slutet av 2018.

-Vi är mycket stolta över att vi på RO-Gruppen fått detta fina uppdrag och det stärker vår position på Boråsmarknaden. Vi har tidigare byggt om Borås Bils personbilsverkstad på Hulta. Ordern är ett fint kvitto på ett mycket gott samarbete och att vi nu får förnyat förtroende, säger Andreas Jaldevik VD på RO-Gruppen.

- Vi har blivit trångbodda på Hulta, där vi haft vår serviceanläggning för lastvagnar och bussar sedan slutet av 60-talet. Vi ser genom denna etablering på Viared möjligheten att få en mycket modern och effektiv anläggning som kommer möta framtidens krav på serviceanläggning. Sedan tidigare har vi haft ett mycket gott samarbete med RO-Gruppen och de har också erfarenhet av att bygga denna typ av anläggning, säger Christian Ulmefors, VD för Borås Bils moderbolag.

Borås Bil-Gruppen har 225 anställda med en omsättning på 1,5 Mdr och är återförsäljare i sjuhäradsregionen för Volvo lastbilar och bussar samt personbilar av märket Volvo, Ford, Renault och Dacia.

För mer information:
Andreas Jaldevik, VD RO-Gruppen, tel 0709-998310, andreas.jaldevik@ro-gruppen.se
Christian Ulmefors, VD Borås Bil Förvaltning, tel 033-151602, christian.ulmefors@borasbil.se