En första rapport från Robert Kronbergs träningsgrupp i Göteborg som riktar sig mot både motionärer och veteranfriidrottare

Aktiv fotisättning, upp i höften!

Redan efter tre träningstillfällen kände jag att detta var perfekt för mig. Jag var redan en bättre löpare med den teknikträning som Kronberg lärt ut. Aktiv fotisättning, upp i höften och fokus på löpteknik i låg hastighet gav resultat både i hög fart på kort distans men även på de längre distanserna. Vi är en mindre grupp på 10-12 personer och samhörigheten blir snabbt påtaglig där vi peppar varandra och har väldigt roligt under passen. Jag kan varmt rekommendera denna träning för alla sorters motionärer som vill utvecklas i sin träning. /Henrik

Gammelträning med Robban

Jag har alltid haft en dröm om att bli friidrottare, och nu (30 år försent?!) har det tillslut hänt! Eller ja, jag gör ett tappert försök en gång i veckan i alla fall. Veteranträning med Robert Kronberg på Slottsskogsvallen - jättekul! Fokus har hittills varit löpstyrka och löpteknik, något som alla löpare, oberoende av nivå och målsättning, behöver.

Min bakgrund är skidåkning och cykel, löpningen började jag med för bara några år sedan. På dagarna jobbar jag som Personlig Tränare på Elite Wellness och mitt mål med alla mina kunders träning är att få en stark, välfungerande och smärtfri kropp. När man fixat det är det dags att driva saken till sin spets och utmana sina styrkor och begränsningar - till exempel på bana med en duktig coach!

Vi har bara kört några få veckor, men jag känner redan att jag blivit starkare och stabilare i fötter, ben och höfter. Det är så enkelt att fastna i samma gamla vanor/rundor/tempon/övningar, vilket också innebär att man stagnerar i sin utveckling.  För att bryta det och fortsätta utvecklas krävs att man utmanar sina gränser- och det är det vi gör på tisdagskvällarna på Slottskogsvallen. Så häng på du med! /Moa

För anmälan via facebook: https://www.facebook.com/events/467210623368314/

För anmälan via hemsidan: http://www.kronbee.com/contact/register/index.php

Info via hemsidan: http://www.kronbee.com/news/index.html#/pressrelease/view/robert-kronberg-startar-en-traeningsgrupp-i-goeteborg-foer-motionaerer-och-veteranfriidrottare-867637

Mvh Robert Kronberg - kronBee by KRONBERG

• personlig tränare
  • gruppträning
  • friidrott
  • veteranfriidrott
  • pt
  • slottsskogsvallen

Under ledning av Robert Kronberg, den svenska rekordhållaren på 110 m häck, och ett kompetent team av tränare och föreläsare som friidrottsprofilerna Mattias Sunneborn, Malin Ewerlöf Krepp, Maria Akraka och Christian Olsson, ger vi dig nu chansen att utveckla din träning och ta den till en ny nivå, genom våra tränings/företagsevent och personliga träning.