BetterHome erbjuder ett helhetsgrepp för hela energirenoveringen.

Betterhome ska göra energieffektiseringen lättare för svenska husägare

Det är svårt för husägare att välja rätt erbjudande när beslut ska tas för energieffektivisering. Därför lanseras nu BetterHome i Sverige, ett gemensamt initiativ av fem kända företag. Konceptet gör det enklare för husägare att skapa mer energieffektiva hem – från gratis energirådgivning i början till att den sista skruven sitter där den ska. BetterHome har redan gjort succé i Danmark.

Det finns pengar att spara för husägare som väljer att energieffektivisera sina hem. Dessutom är man med och bidrar till ett bättre klimat. Nu finns ett sätt att göra energirenoveringen enklare.

BetterHome erbjuder ett helhetsgrepp för hela energirenoveringen, ett koncept som har varit framgångsrikt i Danmark sedan 2014. Nu står Sverige på tur och lanseringen sker i ett första steg i Skåne och på västkusten. Bakom satsningen står företagen Danfoss, Grundfos och Rockwool, Svenska Fönster och VELUX Takfönster. Tillsammans bidrar man till husägares energieffektivisering, men också till en förbättrad komfort och ett bättre inomhusklimat.

BetterHome har utvecklat en plattform som förenklar hela processen för kunden - från idé till färdig lösning. Utbildade och seriösa hantverkare hjälper husägaren genom hela processen från start till slut. På en marknad med många olika erbjudanden om rådgivning kring energibesparingar, särskiljer sig BetterHome genom att bland annat erbjuda konkreta och skräddarsydda lösningar baserat på en personlig genomgång av husägarens hem. Uppstartsbesök, bedömning och rådgivning kring vilken energirenovering som passar kundens hus och budget är dessutom helt kostnadsfritt.

För att förbättra energistandarden och inomhusklimatet i en bostad måste flera olika yrken och färdigheter engageras. Genom ett nära samarbete med lokala hantverksföretag erbjuder BetterHome konkreta lösningar som bidrar till sänkt energiförbrukning och ett förbättrat inomhusklimat. Lösningarna bygger på kvalitetsprodukter från de fem företagen, t.ex. värmesystem, isolering, fönster och takfönster.

– Vi på ROCKWOOL har satsat på BetterHome för att vi tror på lösningen i sin helhet. Energieffektivisering är en grundsten för oss på ROCKWOOL av naturliga anledningar. Vi arbetar konstant med att hitta smarta lösningar på området. För fastighetsägaren kan nu BetterHome erbjuda en unik totallösning för minskad energianvändning med lägre kostnader som följd. Men för oss handlar det inte bara om ekonomi. Genom att tänka långsiktigt och arbeta för energisnåla boenden kan vi ge jorden en chans att återhämta sig. Den resan vill vi bidra till och därför sätter vi arbetet med hållbar byggnation högt på vår prioriteringslista för framtiden.

För mer information om BetterHome, vänligen besök: www.BetterHome.today

Om ROCKWOOL-koncernen

ROCKWOOL-koncernen är världens ledande leverantör av innovativa lösningar baserade på brandsäker stenull som förbättrar miljön och livskvaliteten för miljontals människor. Koncernen sysselsätter över 10 000 medarbetare i fler än 35 länder och har sitt huvudkontor i Hedehusene strax utanför Köpenhamn. År 2015 hade koncernen en omsättning på 2 208 miljoner euro. Företaget är noterat på börsen NASDAQ Köpenhamn. Läs mer på www.rockwool.com Läs mer på www.rockwool.dk

För ytterligare information, kontakta:
Nilüfer Sahin, Nordic Communications Manager, ROCKWOOL Scandinavia

E-post: nilufer.sahin@rockwool.com