ROI Media söker mötesbokare

Klas.alvegard@roi.se
www.roi.se

ROI Media

ROI är ett entreprenörsdrivet teknikföretag som grundades 2017 med ambitionen att bli den självklara partnern av leadsgenerering i Norden. Vårt smarta koncept med landningssidor, där vi kopplar ihop köpare & leverantör i deras specifika bransch och geografiska område, har tagit oss en god bit på vägen mot detta första delmål. Idag har vi över 200 nöjda kunder och kommer nu att utöka verksamheten ytterligare – både i Sverige och internationellt. Under 2020 gick BGF in som investerare i bolaget för att stödja den framtida tillväxten i Storbritannien och Europa.

Om tjänsten

ROI är en spännande och entreprenörsdriven startup med stora framtidsvisioner, som nu ska utöka sitt team med fler likasinnade medarbetare. Du kommer att få arbeta med ett av de ledande företagen inom ett nytt fält av online teknologi - där du får möjligheten att vara med på en otrolig tillväxtresa. Trots att vi jobbar efter en effektiv modell – utan långa möten och ineffektiva processor – behöver vi nu utöka vårt 20 personer stora team. Riktigt ordentligt!

Vem söker vi till denna tjänst

Du som gillar att prata med kunder och skapa möten.

Du som är medveten om att gott resultat kräver ett stort tålamod och hårt jobb.

Du som vet att du aldrig är bättre än din senaste framgång.

Du som har en god förmåga att snabbt väcka intresse och skapa förtroende samt tydligt och effektivt kan förklara för kunden varför just deras företag har intresse av ett möte med en säljare från ROI Media.

Du som trivs i en miljö med högt tempo - där målmedvetenhet, tävlingsfokus och hårt jobb är normen för framgång.

Dina arbetsuppgifter

Som mötesbokare är det du som ringer upp potentiella kunder och intresserar dem för ett möte med en av våra säljare. Din roll är kort och gott att skapa heta möten av kalla leads och därmed effektivisera vår säljprocess. Därför måste du snabbt kunna skapa ett förtroende och få kunden intresserad. Inte bara läsa innantill, utan skapa ett genuint möte som kan leda vidare till resultat.

Vi kommer att erbjuda löpande säljutbildning som är särskilt anpassad efter vår modell och våra förutsättningar.
Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Bromma, där du jobbar i ett härligt team med unga ledare och chefer, och får betalt enligt marknadens bästa provisionsmodell.

Som mötesbokare jobbar du i ett team med andra där ni motiverar varandra och pushar till resultat. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och kräver ingen formell utbildning eller erfarenhet - även om det givetvis är meriterande om det finns. Men i grunden handlar din ansökan om att övertyga oss om att det är du som är bäst lämpad att övertyga våra presumtiva kunder.

Har du tagit dig så här långt och är fortfarande intresserad - tveka inte att höra av dig. Vi värderar våra anställda högt och är övertygade om att företagskulturen och rätt medarbetare är vägen till framgång!

SKICKA IN INTRESSEANMÄLAN/CV:

Klas.alvegard@roi.se