ROI Media söker en Copywriter

ROI Media grundades 2018 och är ett entreprenörsdrivet teknikföretag som på kort tid expanderat kraftfullt. Genom en unik process och hög kundnöjdhet har vi snabbt blivit en av de främsta aktörerna inom leadsgenerering i Norden.

Under 2020 gick BGF in som investerare för att stödja den framtida tillväxten genom internationell ledning och strategiska uppköp. Vi hade två bra år tillsammans där vi fullföljde fyra förvärv och blev en av de största aktörerna inom finance-affilliate. Därefter köpte en av grundarna ut resterande aktieägare från ROI Media och resan fortsätter nu vidare med ett tydligt fokus på ursprungsaffären.

Just nu söker vi en skicklig Copywriter som kan bidra till att verksamheten fortsätter utvecklas. Du kommer ingå i ett mindre team med liknande kunskaper och i samråd med ledningsgruppen säkerställa avdelningens framgång. Dina primära arbetsuppgifter kommer vara att skriva SEO-anpassade texter för våra kunders landningssidor. Trivs du i en dynamisk startup-miljö är ROI rätt jobb för dig. Ditt resultat värderas högt och har en stor påverkan på din utveckling inom företaget.

Vi söker dig som har

• Minst 2 års erfarenhet från att ha arbetat som Copywriter, gärna med SEO-anpassade texter.
  • Mycket god känsla för stil och estetik i digital form.
  • Mycket goda kunskaper inom skrivandets regler.
  • Grundläggande kunskaper i HTML.
  • Lätt för att lära dig nya saker.
  • Flytande i svenska samt engelska.

• Start: Omgående
  • Omfattning: Deltid med möjlighet till heltid
  • Placering: Stockholm med möjlighet till distans

Har du tagit dig så här långt och är fortsatt intresserad - tveka inte på att höra av dig. Vi värderar våra anställda högt och är övertygade om att företagskulturen och rätt medarbetare är vägen till framgång! Ansök genom att maila till joel@roi.se

• roi
  • leadgeneration
  • roi media

• Västra Götaland

ROI’s affärside ger dig Return On Investment. Vi hjälper ditt företag få tag i fler och rätt typ av affärer!

Klas Alvegård

Presskontakt Head of HR 0735 13 10 31