Sommarens och höstens artister på Ronneby Brunn

I sommar gästas Terrassen av följande artister:

10 juli Tommy Nilsson, Patrik Isaksson och Uno Svenningsson.

Supertrion ger sig ut på ny sommarturné, en uppföljare till förra årets succé ”Sommarsverige”. Publiken bjuds på en tvåtimmarsshow bestående av en låtskatt där oförglömliga hits blandas med allsång och garanterad sommarkänsla.

17 juli Markoolio

Med sin humor och befriande självdistans har Markoolios närvaro i den svenska artistfloran blivit en självklarhet med en lång rad partydängor, fotbollslåtar, listettor och turnéer. Till Terrassen kommer han med sitt band och körtjejer i en sommarshow där garanterat ös är riktmärket och där publiken inte kommer att kunna stå stilla en sekund.

24 juli Samir & Viktor

Samir Badran och Viktor Frisk släppte sommaren 2014 debutsingeln ”Success”. Låten blev startskottet för en raketkarriär. 2015 medverkade de i Melodifestivalen med ”Groupie”och 2016 med ”Bada nakna”. Nu ser ni dem på Terrassen på scen med liveband bakom sig i en knapp timmes show. Ett samarrangemang med Ronneby kommun.

29 juli Diggiloo i Brunnsparken

Självklart blir det världens drag när Sveriges största turnésuccé rullar ut på vägarna igen. Sprudlande sommarshow utlovas med artister som Linda Bengtzing, Jessica Andersson, Ace Wilder, Linda Pritchard, Magnus Carlsson, Thomas Di Leva, Oscar Zia, hiphopduon Medina, trumpetsolisten Magnus Johansson och inte minst schlagerlegenden Lasse Holm!

Det är fri entré till alla våra kvällar med trubadur/band:

24-25/6 Debbie & Lasse

3/7-7/7 Stefan Axfjord

8-9/7 DDB - Det där bandet

10-14/7 Beson

15-16/7 J&B

17-21/7 Peter Bogsveen

22-23/7Take Two

24-28/7Mats Granberg

29-30/7Dubbel Trubbel

31/7-4/8Peter Bogsveen

5-6/8 DDB - Det där bandet

7-11/8Jonas Blum

12-13/8Partycompaniet

I höst presenterar Ronneby Brunn stolt:

24 september Mike Penders Searchers

The Searchers slog igenom i Liverpool samtidigt som The Beatles. Med låtar som ”Sweets for my sweet” och ”Needles & pins” låg de ständigt på listorna. Mike Pender turnerar fortfarande i hela världen med samma passion och energi som han alltid haft.

8 oktober Robert Wells

I år firar Robert Wells 30 år som artist. Det gör han med en jubileumsföreställning innehållande 100 procent boogie, jazz, rock, mycket humor och anekdoter från åren som gått. I bandet medverkar musikanterna som var med redan från starten och den fantastiska sångerskan och tillika hustrun Maria Wells. Showen startar kl 21.00 på Blekinge Convention Center.

15 oktober A Freddie Mercury & Queen tribute show

Queenfans i hela världen är redo att uppmärksamma att det är 25 år sedan Freddie Mercury dog, men framförallt att det är 70 år sedan han föddes. På Ronneby Brunn kommer det också att firas! Johan Boding med Night of Queen Band & Choir laddar upp för århundradets allsång – We are the Champions! Showen startar kl 21.00 på Blekinge Convention Center.

22 oktober The Refreshments

Sveriges främsta rock´n´roll-band är tillbaka! Det är knappast någon överdrift att påstå att The Refreshments sedan 1995 har varit svenska folkets mest pålitliga leverantörer av högenergisk ”rock” och ungefär lika mycket gungande ”roll”.

29 oktober A Tribute to Dire Straits

Förbered dig på att uppleva världens bästa Dire Straits Show! Bandet fångar det autentiska ljudet från ett av de mest framgångsrika rockbanden genom tiderna. A Tribute to Dire Straits levererar ”Money for Nothing”, ”Romeo and Juliet”, ”Sultans of swing” och många fler av de älskade klassikerna från bandets sex platina album. Showen startar kl. 21.00 på Blekinge Convention Center.

12 november Fröken Elvis

Elvis är King! Och nu är han något ännu bättre: Fröken…! Tillsammans med några av sina bästa vänner började Camilla Fritzén att spela, arrangera och översätta Elvislåtar. Resultatet blev skivan ”Elvis på svenska” och en kritikerrosad föreställning. Elvis låtar i nya arrangemang och med nya svenska översättningar, en föreställning med humor, värme, lite allvar och med mycket musik och kärlek.

Marcus Thell, vVD 0708-77 37 11

marcus.thell@ronnebybrunn.se

• blekinge
  • brunnen
  • brunnsparken
  • ronneby brunn
  • show
  • sommar

• Blekinge

Ronneby Brunn är en av sydöstra Sveriges största resortanläggningar. Hotellet har rötter från 1897 och är omgivet av en ljuvlig Brunnspark, som också blivit utsedd till Sveriges vackraste park.  Ronneby Brunn är en komplett konferensanläggning med hög ambitionsnivå och restaurangen, förädlar lokala råvaror från land och hav och dukar upp för middagar med show och dans. Ronneby Brunn SPA erbjuder gäster hälsa och välbefinnande i ljuvlig miljö.

Ronneby Brunn Hotell är en del av Norlandia Hotel Group.

Norlandia Hotel Group äger idag 17 hotell i Norge och Sverige som drivs av NHG Management. Vars kärnverksamhet är hotelledning och hotellen är självständiga bolag som drivs under olika varumärken.

Marcus Thell

Presskontakt vVD PR, Försäljning, Marknad 0457-75011