Ross - Rehact samarbete fördjupas!

Ross - Rehact samarbete fördjupas!

Rehact AB gjorde under första kvartal 2013 en överenskommelse med Ross arkitektur & design om att skapa en unik villa till ett anvisat område på Dalarö. Området har en mycket stark klassisk tradition i sitt arkitektoniska formspråk och kraven på lyhördhet för detta var stor från kommunen.

Ross löste dock detta med bravur och beviljat bygglov finns nu klart sedan maj. Markarbeten förväntas påbörjas under sensommaren.

Avsikten med huset är först och främst för att kunna framvisa och testa Rehacts unika klimatsystem som beskrivs kunna spara upp till 85% av externt energibehov. Planen är att på sikt utveckla totalt sex hus i området med detta system.

Ross arkitektur & designs VD, Pål Ross, välkomnar Rehacts inovation och ser fram mot en spännande förnyelse inom detta mycket viktiga område.