Ross startar samarbete med Dipart.

Ross startar samarbete med Dipart.

Ross arkitektur & design AB och Dipart entreprenad AB, två starka team, inleder nu ett samarbete för att tillsammans fortsätta arbetet för ett högkvalitativt och spännande boende i Sverige. Ross arkitektur & design har sedan 1996 skapat över 170 unika och innovativa villor med en mycket hög kvalité och unik design. Ross arkitektur fick pris för Sveriges vackraste villa 2009 och Pål Ross personligen förtjänstdiplom av Heimbygdas i Jämtlands län för främjande av god byggkultur.

Dipart Entreprenad AB startades 1993 och är idag en mycket stark aktör på Stockholms byggmarknad. VD Jens Hoffman har tillsammans med sina kollegor skapat ett dynamiskt företag med tydliga kärnvärden. Dessa värden gäller både mot kunder, anställda och socialt samhällsansvar. Dipart driver en tydlig strategi för att hålla branschen fri från svart arbetskraft. De är också certifierade enligt BF9K vilket är ett hjälpmedel i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet. Att anlita certifierade entreprenörer ger flera fördelar vilket Ross ser som ett stort plus för sina kunder. Diparts värden passar också väl in i Ross ständiga strävan att förbättra och säkra processerna från idé till fantastiskt boende.

Under hösten kommer flera gemensamma projekt genomföras för att manifestera samarbetet med att skapa de unika Ross husen.