Sveriges vackraste villa 2009?

Sveriges vackraste villa 2009?

Tävlingen "Sveriges vackraste villa 2009" som utlysts av tidningen Vi i Villa har nu nått finalen. Ett enormt antal förslag har skickats in från hela Sverige men endast ett hus kan vinna den prestigefyllda titeln som Sveriges vackraste villa. Till stor glädje för Ross arkitektur & design så har ett av deras fantastiska hus placerat sig i finalen. Villa Östersund har med sina fina proportioner och balanserade former stora chanser att ta hem titeln. Huset är en värdig representant för god och vacker arkitektur kombinerat med en hög konstnärlig känsla och respekt för dess ägare och naturen där det placerats.

Pål Ross, VD för Ross arkitektur & design, gläds än en gång åt att hans verk får den uppskattning de så väl förtjänar.

-Livsbejakande arkitektur behöver en bredare publik och denna utnämning är ett steg på rätt väg, säger Pål Ross.

Vinnaren kommer att presenteras i Vi i Villa i deras första nummer i slutet av Januari.