Maxa jakten med rätt prylar - Videos, tips och inspiration

Maxa jakten med rätt prylar - Videos, tips och inspiration

Dags för 2020 års upplaga av jaktsäsongen! Vi tar tillfället i akt och passar på att ge tips på jaktrelaterade produkter samt inspiration genom video-demonstrationer av några riktigt heta nyheter för jakt. God jaktlycka!

Videos: Toppnyheter inom jakt

Är du sugen på att få veta mer om och se de hetaste jaktnyheterna "in action"? Häng med när vår egna Lars Svanström presenterar:

• Nya Exo-Mod och Randy Newberg-serierna från Gerber med jaktknivar och redskap. Klicka här eller gå till "Relaterat material nedan för att se hela videon.
  • Outdoor Master Mic: Nya friluftskniven från Victorinox som passar perfekt till jakten. Klicka här eller gå till "Relaterat material nedan för att se hela videon.
  • Jaktstrumpor från Darn Tough: Bekväma strumpor som håller dig varm och torr utan att glida på foten. Klicka här eller gå till "Relaterat material nedan för att se hela videon.

Gå till alla nyheterna med video-demos

Tekniska jaktstrumpor

Darn Tough har skapat ett antal jaktstrumpor i merinoull av högsta kvalitet i olika utföranden. De har alla gemensamt att de är anpassade för att vara fantastiskt bekväma, hålla sig uppe på foten samt hålla dina fötter torra och varma.

Mer om Darn Toughs jaktstrumpor

Högklassig friluftskniv

Outdoor Master Mic är Victorinox senaste friluftskniv. Med ett snyggt och tåligt handtag i Micarta samt robust knivblad i högkvalitativt stål är den både skön att hålla i och klarar lätt sina uppdrag. Praktiskt fodral ingår samt eldstål till den större versionen (L).

Rek ut inkl. moms S: 1400 SEK
Rek ut inkl. moms L: 2400 SEK

Mer om Outdoor Master Mic

Populärt friluftskök

Optimus Nova är en klassiker inom friluftskök. Det här köket har skapat lite av en standard för multifuel kök. Novan har tillagat flera miljoner mål mat ute i vildmarken och har redan blivit en favorit för många.

Rek ut inkl. moms: 1900 SEK

Till Optimus Nova

Multitaska under jakten

Passa på att multitaska under jakten. Laga mat, koka kaffe och ladda telefonen samtidigt med hjälp av friluftsköket CampStove 2. Bränsle? Ta det du hittar - kottar och pinnar exempelvis. Tips är också att lägga till en KettlePot och en CoffePress så kan du passa på att njuta av en härlig kopp kaffe efter maten.

Rek ut inkl. moms: 1600 SEK

Till CampStove 2

Mini-grillen

Vad sägs om lite grillat under jakten? Mini Flatpack Grill är smidig att ta med på jakten: Efter snabb uppställning tar det inte mer än 30 sekunder tills grillen är redo att tändas. Perfekt när orken tryter och det går snabbt att fylla på med energi.

Rek ut inkl. moms: 450 SEK

Till Mini Flatpack Grill

Att äta och dricka ur

Kupilka har kåsor, tallrikar och bestick gjorda i deras egna biomaterial (50% träfiber och 50% plast). Detta gör både att produkterna åldras vackert samtidigt som de håller sig stabila och inte drar åt sig lukt samt smak. Kupilka 21 är en klassisk kåsa som passar utmärkt till att njuta av en kopp kaffe i naturen.

Rek ut inkl. moms: 180 SEK

Till Kupilka 21

Vill du veta mer om produkterna i detta inlägg? Besök roswi.se eller kontakta oss direkt: