Så förlänger du utesäsongen i hängmattan

Så förlänger du utesäsongen i hängmattan

Det mest magiska med ett friluftsäventyr är att få lägga sig ner och titta upp mot stjärnorna samtidigt som naturens ljud hörs omkring dig. Att sova utomhus. När natten spenderas ute så skapas stora upplevelser och starka minnen och det är något vi inte vill gå miste om trots sjunkande temperaturer. Den moderna frilufts-hammocken/hängmattan från ENO är en perfekt sovkompis. Den är smidig att bära med sig och enkelt att hänga upp. En underbar plats för avslappning i naturen på dagen såväl som att sova i på kvällen. Här är 4 tips till dig som vill förlänga hammocksäsongen!

• TIPS 1: Använd en Underquilt! - En underquilt håller dig varm utan avbrott. Andra alternativ som exempelvis liggunderlag ligger oftast löst och har en förmåga att röra sig och/eller falla ur hammocken. En underquilt håller sig stilla, är fäst och "kramar om" dig runtom. På så sätt får du din välbehövda sömn utan störningar. När du ska sova ute i hammocken efter vandringsdagen eller under campinghelgen och kylan slår till kan du lita på att en underquilt från ENO klarar av att skydda dig mot väder och vind. Här är 3 varma nyheter: EmberVulcanBlaze. Varm, varmare, varmast.
  • TIPS 2: Skydda mot väder ovanifrån med ProFly Tarp från ENO - En Tarp skyddar dig från att bli blöt av regn och snö och det finns definitivt något mysigt med att läsa en bok i hammocken utomhus på eftermiddagen och höra regnet smattra mot tarpen över dig. Ett extra tips är att ha med din tarp som ett regnskydd när du ska laga mat i ditt friluftskök.
  • TIPS 3: Maxa värmen med en topquilt från ENO - En topquilt kompletterar med värme ovanifrån. Det blir som att gosa ner sig i en fluffig säng!
  • TIPS 4: Använd en pannlampa för portabelt ljus! - Under kallare månader är det inte bara temperaturerna som minskar, utan även mängden dagsljus. Låt inte mörkret släcka ljuset du får i vardagen av att vara i naturen. Investera i en bra pannlampa som gör att du kan bära med dig ljuset och fortfarande ha händerna fria. HeadLamp 750 är lika bra att ha på kvällspromenaden som en hjälpreda när du campar och det börjar bli mörkt - ett extra tips är att du kan hänga upp den i taket på tältet eller vid huvudändan av din hammock som en läslampa/taklampa.

Vill du veta mer? Besök roswi.se eller kontakta oss direkt: