Alltid rent vatten med nya Katadyn BeFree

Alltid rent vatten med nya Katadyn BeFree

Med Katadyns flaska BeFree med filter behöver du inte längre oroa dig för smutsigt vatten. Tack vare filtrering med ett Hollow Fiber-filter och en mjuk flaska är det enda du behöver tänka på att fylla upp flaskan.

BeFree är en smart och smidig lösning för filtrering med en Hydrapak-softflask och ett Hollow Fiber-filter. Denna teknologi, dvs små smala långa sugrör med små tunna hål i ger en hög flödeshastighet. Dessutom är påfyllnaden av vätska enkel genom den 43 mm stora öppningen.

Grundregeln vid vattenrening rinnande källa
Grundregeln vid all vattenrening är att ta vatten från så rinnande källa som möjligt, undvik i största utsträckning att ta vatten från stillastående vattensamlingar med tydligt grumligt innehåll. Om möjligt välj gärna vatten en bit ut från strandkanten och helst inte ytvattnet.

1000 liters vattenrening
Reningen sker med 0,1 microns precision vilket reducerar protozoer med 99,9% och bakterier med 99,9999%. Den genomskinliga flaskan gör det lätt att se hur mycket vatten som är i och även hålla koll på hur mycket vatten man dricker. Filtret klarar ca 1000 liters vattenrening (mer om man bara renar klart vatten och mindre om man renar grumligt vatten).

För mer information, kontakta:

Michael Carlander, produktchef
Direkt: 073-500 20 10