Peugeots nyhet - ParisRama

Färgstarka nyheter från Peugeot - ParisRama

Peugeots populära modell Paris lanseras i en helt ny färgstark kollektion - ParisRama.

1987 skapade Peugeot den populära modellen Paris, kvarnen som har skapat en signatur design för kvarnar världen över. Pariskvarnen har tillverkats i mängder med modeller, olika material och storlekar, och kommer nu i en helt ny färgsprakande kollektion - ParisRama.

Peugeot har nu vågat sig på en lekfull design med sin spännande nyhet ParisRama. Kollektionen består av livfulla och färgglada salt- och pepparkvarnar i storleken 18 cm. Den ikoniska pariskvarnen för ledande kockar har utvecklats till flera variationer genom åren och följer nu trenden med poppiga färger som lyser upp hemmet.

Kvarnarna är utrustade med Peugeots patenterade och innovativa u'Select-malningsfunktion. Det betyder att du kan välja mellan sex olika inställningar. Det är enkelt: Den användarvänliga justeringsringen på den nedre delen av kvarnen från 1 till 6 ( då 1 är den finaste malningen),Du väljer att vrida ringen till önskad inställning. Ju längre du vrider, ju finare eller grövre blir pepparkornen beroende på åt vilket håll du vrider. På det sättet blir pepparn alltid perfekt malen.

ParisRama kombinerar kvalitet och design. Bokträet som används till kvarnarna är noggrant utvalda från lokalt hållbart skötta skogar, och stålmekanismen i kvarnen har en 25- årsgaranti. Varje steg i produktionen utförs med största omsorg i Peugeots egna fabrik i Frankrike, allt från svarvning, borrning och målning av träet, för att skapa designen, forma mekanismen och till montering av komponenterna.

Kommer i färgerna; Taupe Grey, Pearl Grey, Yellow Saffron, Aubergine, Candy Pink, Slate, Forest Green, Ivory, Eggplant, Terracotta, Passion Red, Pacific Blue och Green Pistachio. Rek.utpris: 800 kr

De färgstarka kvarnarna går utmärkt att kombinera med Peugeots kollektion av ugnsformar.