Gerber Randy Newberg Folder - Ny jaktkniv i fällknivsformat som har allt och lite till

Randy Newberg Folder är en mångsidig och kraftfull jaktkniv som passar utmärkt även för större vilt. Tack vare det smarta tandade extrabladet kan även de segaste senorna lätt skäras av och lederna delas utan att det stora släta knivbladet blir slött i onödan. Fäll enkelt ihop kniven och bär enkelt med den i fickan eller i nylonfodralet som medföljer. Den öppna skaftryggen gör också kniven lätt att göra ren.

Fullpackad med smarta funktioner

Knivens Dual Tool System (DTS) består av ett starkt slätt knivblad samt ett kortare tandat blad som tar hand om grovjobbet med exempelvis senor. Det ergonomiska handtaget gör det bekvämt att hålla i kniven även under längre stunder. Reflektorerna gör även kniven lätt att hitta i mörker om du skulle lagt ifrån dig den. En stark mekanism säkerställer att bladet håller sig utfällt när du lägger mycket kraft och tyngd på knivbladet. Randy Newberg Folder är lätt att rengöra tack vare öppen design som gör det enkelt att rengöra även mellan skållorna. Rekommenderat utpris: 849 SEK.

Nyfiken på Randy Newberg Folder? Besök roswi.se eller kontakta oss direkt: