Peugeot Maestro

Kryddig vårnyhet från Peugeot!

Peugeot lanserar nya pepparkvarnen Maestro - perfekt för dig som älskar att laga mat!

Maestro pepparkvarn bjuder in till att upptäcka nya smakupplevelser med olika pepparsorter. Den nya pepparkvarnen består av en träkropp och en lättfylld glasburk som enkelt kan skruvas fast på kvarnen. Maestro har Peugeots innovativa och patenterade u'Select malningsmekanism, som ger en perfekt kornighet oavsett om du vill ha finmald eller grovmald peppar. U'Select erbjuder användaren sex olika förvalda malningsinställningar som du enkelt kan justera genom att vrida ringen längst ned på kvarnen till önskad kornstorlek.

Den fransktillverkade pepparkvarnen är utrustad med utbytbara burkar och tre påsar premiumpeppar. Tomma kompatibla burkar kan köpas till separat för att man gradvis ska kunna bygga upp sin egen samling av olika pepparsorter och lära sig mer om kryddan som kan förändra och utveckla din matlagningen.

Maestro pepparkvarnset är en perfekt present till någon som gillar matlagning och vill utforska nya smaker.

Specifikationer och mer information:

• Gjord av trä som kommer från franska PEFC-certifierade skogar
  • Vattenbaserad färg och lack
  • U'Select - justerbart malningsmekanism med sex fördefinierade inställningar
  • Utbytbara glasburkar
  • Tillverkad i Frankrike
  • För malning av svarta, vita, gröna, röda och rosa pepparkorn (upp till 15 % i en blandning) samt korianderfrön
  • Stilren och ergonomisk design

Säljs som set med kvarn, kryddor, 3 glasburkar och märkpenna för att lätt märka upp olika kryddburkar med olika smaker. Cirka pris i butik: 1500 kr.