Peugeot Paris Nature-serie

Peugeot Nature - Återvunna kryddkvarnar

Peugeot lanserar en helt ny kollektion i återvunnet trä. Den ikoniska modellen Paris finns nu även i Nature-serien. Kvarnarna tillverkas av trä som normalt kasseras under tillverkningsprocessen, vilket ger dem ett unikt och naturligt utseende.

Peugeot Paris Nature-serien har utformats med avsikt att spara på våra resurser. Det är helt och hållet tänkt att vara mer resurseffektivt och mer respektfullt för vår miljö. Under tillverkningen kasseras normalt sätt vissa trädelar med visuell grovhet, men i den här kollektionen tar de vara på allt material och spill.

Modellerna sticker ut med sin oregelbundna organiska känsla och sin mycket varma nyanserade färg som förstärker träets naturliga utseende. Designen framhäver det som gör trä till ett så originellt och naturligt material.

Peugeots Nature-kvarnar är helt tillverkade av PEFC™ märkt trä. De behandlas med en ekologisk vegetabiliskt lack som består av linolja och karnaubavax för att skydda och bevara träets naturliga karaktär och säkerställa dess maximala livslängd.

Kvarnarna finns som salt eller pepparkvarn i olika storlekar och i färgerna svart och natur. Rek. Utpris: 450-1200 kr.
Vill du veta mer? Besök roswi.se eller kontakta oss nedan:

Nina Herlin, Pressansvarig
E-post: nina.herlin@roswi.se