Praktiska vårnyheter från Lékué

Produktnyheter från Lèkuè

Lèkuès produktnyheter för våren erbjuder en kombination av innovation, kvalitet och användarvänlighet. Praktiska silikonformar till airfryern, non-stick bakformar eller varför inte en praktiskt produkt så du kan göra din egen yoghurt.

Lékué har etablerat sig som en av de främsta tillverkarna av silikonprodukter för köket i hela Europa. Deras produkter i 100% platinasilikon för matlagning och bakning tillverkas med en passion för att sprida matglädje i varje hem.

Innovativa silikonformar. Lékué lanserar två olika formar anpassade för Air Fryers och det slitstarka och flexibla platinasilikonet gör att dessa formar passar perfekt för all typ av matlagning och bakning i en varmluftsfritös men självklart även i ugn eller mikro. Formarna tål höga temperaturer, kan frysas och värmas upp till 220 grader och även enkelt sköljas av eller diskas i diskmaskin.

Platinasilikon är ett livsmedelssäkert och hållbart material. Det innehåller inga skadliga kemikalier och är fritt från BPA, bly och andra potentiellt farliga ämnen, så du kan laga och baka med glädje. Lékués produkter är utformade för att vara en del av ditt kök under lång tid framöver. Trots sin mjuka känsla, kan Platinasilikon böjas och sträckas utan att deformeras samtidigt som det behåller sin form och hållbarhet över tid.

Praktiska non-stick bakformar tillverkade i kolstål. Bakformar för alla tillfällen i en högkvalitativt kolstål som ger en jämn värmefördelning, är värmebevarande och mycket hållbart mot repor och smällar. Formarna har en keramisk non-stick beläggning i två lager, vilket gör att det du bakar inte fastnar i formen och att den är enkel att rengöra. Handtag täckta i silikon för optimalt grepp. Tillverkade med PFOA- och PFA-fri kolstål för en säker och rolig bakning!

Utforska hela den nya nonstick-serien HÄR

Gör hemmagjord kefir och yoghurt, enkelt och hälsosamt med Lékúe. Gör din egen 100 % hemgjorda Kefir och yoghurt , på ett kladdfritt sätt, utan el och i bekvämligheten av ditt eget kök. Få i dig probiotika och kalcium utan industriella processer, engångsplaster och fabrikstillverkade produkter. Lékué lanserar ett allt-i-ett-kit i en praktisk och snygg design i 100 % Platinum silikon. Lätt att använda och håller temperaturen stabil under jäsningen.

Dressing Shakern från Lékué är designad för att göra alla typer av vinägrett enkelt och bekvämt. Skaka behållaren och bollen i flaskan kommer att blanda dressingen snabbt och enkelt. Med en praktisk, originell design är den ergonomisk, tålig och lätt. Dressingshakern är idealisk för att exempelvis tillaga salladsvinägrett, senaps- och honungsdressing, hemgjord Caesardressing eller sojavinägrett.
      Behållaren har en stor mun för att lätt kunna hälla i de ingredienser man önskar och en säker platinasilikontopp som förhindrar läckage. Produkten har också måttenheter för att noggrant mäta ingredienser.

Allt i ett! Förbered, blanda, servera och njut av din vinägrett direkt vid bordet!