Roswi förvärvar inkråmet i Creative Design AB

Roswi förvärvar inkråmet i Creative Design AB

Roswi AB tog den 1 juli över verksamheten i Creative Design AB som distributör av
de välkända och etablerade varumärken som hittills representerats av Creative
Design i Sverige. Varumärkena utgörs av Lékué bak- och matlagningsprodukter i
silikon, iSi soda- och gräddsifoner, architec skärbrädor och köksprodukter, Galic
pepparkvarnar samt Combooh skeden.

Några av de mest kända produkterna är citronpressen, DecoMax sprits och ett komplett sortiment bakformar i silikon från Lékué. Utöver detta är gräddsifoner från iSi också mycket uppskattade. De innovativa och roliga produkterna från architec i form av skärbrädor och redskap samt snygga peppar- och saltkvarnar från Galic.

Roswi och Creative Design samma filosofi
Förvärvet motiveras av att Roswis och Creative Designs filosofi och sortiment passar väl ihop. Dessutom delas målsättningen att hålla en hög servicegrad, snabba leveranser och att tillhandahålla unika, välkända varumärken av hög kvalitet. Med en strategi att växa inom segmentet hushållsprodukter passar de nu förvärvade märkena väl in i sortimentet hos Roswi.

Roswi AB är auktoriserad importör/grossist för flertalet varumärken av hög kvalitet.
Idag består Roswis sortiment av Victorinox schweiziska arméknivar och köksknivar,
Chef’n innovativa och roliga köksredskap, Chef’sChoice knivslipar, SIGG schweiziska
designade vattenflaskor, Light My Fire svenska innovativa camping produkter som
Sporken. Kontor och lager ligger i Täby strax norr om Stockholm.

Jonas Svärding börjar på Roswi
Jonas Svärding som under många år har drivit Creative Design AB tillsammans med Jan kommer att börja arbeta på Roswi för att säkra upp kontinuiteten och sedan växa vidare in i en roll med marknadsföring och PR. Jan kommer att finnas med i bakgrunden en period framöver och kommer därefter att börja njuta brett av nyvunnen frihet som pensionär.

”Vi ser stora fördelar med denna sammanslagning genom att vi ytterligare stärker vår position på marknaden och kan erbjuda våra kunder ett ännu vassare sortiment.” säger Christopher Carlander, VD Roswi AB.

”Jag är väldigt glad över att bli en del av Roswi och är säker på att vi tillsammans
kommer att skapa tillväxt för våra leverantörer men också långsiktig god lönsamhet
för våra kunder.”  säger Jonas Svärding, VD Creative Design AB.

Övriga detaljer om vad som händer näst kommer inom kort. De kunder som i dagsläget inte har ett kundnummer hos Roswi kommer att få ett nytt kundnummer. En komplett ny prislista att skickas ut som inkluderar alla sortiment.