Bild ovan: Gör enkelt en ljummen potatissallad med Potato Salad Maker.

Tre smarta redskap som gör potatisen till en stjärna på middagsbordet

Schweiziska Betty Bossi har ägnat vår knölige vän potatisen mycket tid och omtanke på senaste. Det blir extra tydligt när de nu lanserar de tre senaste köksredskapen Mashed Potato Maker, Potato Salad Maker och Hasselback Potato Tool. Alla tre med samma syfte: Att ta potatisen till nya höjder. Recept för inspiration medföljer alla tre produkterna.

Mashed Potato Maker
Gör perfekt mosad potatis på nolltid utan att ens skala potatisen. Detta är det perfekta verktyget oavsett om du vill göra krämgt potatismos, kroketter eller annat gott. Koka potatisen, gör dig av med överblivna vätskan, dela potatisen och kör den igenom Mashed Potato Maker. Låt fantasin flöda genom att blanda med rödbetor, morötter eller örter för att leka med färg, konsistens och smak. Perfekt för barnfamiljen där potatismos och färgglad mat är ett säkert kort.

Potato Salad Maker
Nu blir det enkelt att göra en god potatissallad snabbt, utan kladd och skadade händer. Du behöver inte ens skala potatisen eftersom Potato Salad Maker både skalar och skivar potatisen i perfekta skivor. Variera potatissalladen genom att göra både lättare och mer mättande versioner.

Hasselback Potato Tool
Ett utmärkt tillbehör till exempelvis grillat är hasselback-potatis. Med nya Hasselback Potato Tool får du närmast identisk tjocklek på skivorna utan att riskera att skära igenom botten på potatisen. Redskapet kan även användas till andra livsmedel när du exempelvis ska göra en fylld version av korv eller kyckling.

Vill du veta mer? Besök vår hemsida roswi.se eller kontakta oss via uppgifterna nedan:

Jonas Svärding,
Produktchef