VARMA NYHETER! - Underquiltar x3 från ENO

VARMA NYHETER! - Underquiltar x3 från ENO

När du ska sova ute i hammocken efter vandringsdagen eller under campinghelgen och kylan slår till kan du lita på att en underquilt från ENO klarar av att hålla dig varm utan avbrott. Andra alternativ som exempelvis liggunderlag, ligger oftast löst och har en förmåga att röra sig och/eller falla ur hammocken. En underquilt håller sig stilla, är fäst och "kramar om" dig runtom. På så sätt får du din välbehövda sömn utan störningar.

Här är 3 varma nyheter: EmberVulcanBlaze. Varm, varmare, varmast. De nya underquiltarna är hållbart framställda och håller effektivt kyla och blåst borta både på sidorna och under dig tack vare väl genomtänkt design och materialval.

För extra komfort - kombinera gärna med en Top Quilt och en tarp!

Ember UnderQuilt - Varm!

Med den speciella konstruktionen som bygger på dubbla quiltade lager håller Ember™ UnderQuilt effektivt kylan borta. I kombination med den vattenavstötande finishen samt väder-och vindresistenta coatingen blir denna underquilt komplett. Dessutom består isoleringen av 100% återvunnen polyester.

Rekommenderat utpris: 2.000 kr

• Komforttemperaturen är mellan +4 - +15 grader Celsius
  • Du kan lätt anpassa Ember efter just din sovställning tack vare den flexibla upphängningen.
  • Miljö och hållbarhet: bluesign™-godkända tyger som används i produktens skal och foder. Isoleringen består till 100% av återvunnen syntetisk isolering.
  • Isolation: 100% konsumentåtervunnen polyester (160 g)
  • Skal: 40D Ripstop Nylon. Foder: 30D Nylon taffeta
  • Mått: 1,8m x 1,5m. Vikt: 754 g.

Vulcan UnderQuilt - Varmare!

Vulcan's dubbla quiltade lager bestående av Primaloft®-isolering hjälper att hålla kylan borta både på sidorna och under dig. Den speciella finishen och coatingen säkerställer att vinden inte tar sig igenom.

Rekommenderat utpris: 3.000 kr

• Komforttemperaturen är mellan -1 - +10 grader Celsius.
  • Vulcan har en särskild krage som går att anpassa för att hålla drag borta uppe vid huvud och nacke.
  • Miljö och hållbarhet: Skal och foder är bluesign®-godkända. Isoleringen består av 65% återvunnen syntetisk isolering.
  • Isolering: Primaloft® Gold (100 g) + Primaloft® Black (80 g).
  • Skal: 20D Ripstop Nylon. Foder: 30D Nylon Taffeta.
  • Mått: 1.8m x 1.5m. Vikt: 812g

Blaze UnderQuilt - Varmast!

När kylan slår till på allvar och du behöver en underquilt som klarar att hålla dig riktigt varm i hammocken är det Blaze™ UnderQuilt som gäller. Hållbart framställd i det vattenavvisande materialet 750FP Downtek™ .

Rekommenderat utpris: 6.000 kr

• Komforttemperaturen är mellan -1 - +4 grader Celsius
  • Miljö och hållbarhet: bluesign®-godkända textilier i skal och foder. 65% av isolationen består av syntetiskt återvunnet material.
  • Flexibel upphängning som anpassar sig efter din sovställning.
  • Anpassningsbar krage som ser till att ingen kyla kryper in vid huvud och nacke.
  • Isolation: Primaloft Gold (100 g) + Primaloft Black (80 g)
  • Skal: 20D Ripstop Nylon. Foder: 30D Nylon Taffeta
  • Mått: 1.8m x 1.5m. Vikt: 801g

Nyfiken på nyheterna från ENO? Besök roswi.se eller kontakta oss direkt: