Alltid rent vatten till hands med Katadyns nya vattensäckar Campfilter

Alltid rent vatten till hands med Katadyns nya vattensäckar Campfilter

Fyll den, häng upp den och drick! Med Katadyn Base Camp Pro 10 L och Gravity Camp 6L har du alltid rent dricksvatten utan att behöva pumpa en enda gång. Enkel vattenrening helt enkelt.

Hemligheten bakom den höga flödeshastigheten är ett nyutvecklat Ultra Flow™ filter som ger vattensäckarna överlägsen filtreringshastighet, upp till 2 liter per minut.

Bakterier och sediment filtreras bort av Ultra FlowTM filtret. När vatten renas fastnar merparten av de större partiklarna i den inbyggda sedimentfällan och inte i filtret vilket minskar risken för att man måste montera isär och rengöra filtret för att få igång reningen igen.

Ett avtagbart filterskydd gör underhållet mycket enkelt, det går snabbt och lätt rengöra filterskyddet och få igång reningen igen. Ett filter klarar av att rena upp till 1 500 liter icke-grumligt vatten. På själva vattensäcken finns ett fönster som gör det enkelt att se hur mycket vatten som återstår i behållaren.

Quick-release ventilen för slangen gör att man enkelt kan lossa slangen för att ta med vattensäcken och fylla på vatten. Allt detta kan då ske utan risk för att man kontaminerar det rena vattnet med det smutsiga. Med i förpackningen finns också en axelrem för att underlätta transport av vatten.

Med Base Camp Pro och Gravity Camp har man alltid god tillgång till rent vatten för matlagning, tandborstning, diskning, personlig hygien och dessutom kan man hålla vätskebalansen enkelt. Köp till ett duschmunstycke och njut av sköna duschar ute i vildmarken.

Kapacitet: upp till 1 500 liter
Flödeshastighet: upp till 2 liter per minut
Teknologi: 0,2 microns Ultra Flow Filter™ av glasfiber som filtrerar bort bakterier och sediment
Dimensioner: 25 x 15 x 6 cm (6L) och 27 x 15 x 7 cm (10L)
Vikt: 290 gram (6L), 350 gram (10L)

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Michael Carlander

Produktchef 073-500 20 10