Bild ovan: HeadLamp 750 är resultatet av lång tids utveckling med kundfeedback i fokus.

BioLite presenterar högpresterande pannlampan HeadLamp 750

Innovatören inom energilösningar utanför elnätet, BioLite, är stolta över att tillkännage lanseringen av HeadLamp 750. En USB-laddningsbar pannlampa på pro-nivå som är utformad för att leverera kraftfulla lumen samtidigt som den erbjuder enastående komfort och är extremt kompakt.

Med den nya uppladdningsbara och funktionspackade pro-pannlampan HeadLamp750 siktar innovatören BioLite mot att nå toppen inom kategorierna prestanda och passform. Med bland annat två unika ljusinställningar, låg vikt samt möjlighet till laddning under användning är BioLite stolta över att kunna presentera HeadLamp 750.

En högpresterande pannlampa med optimerad design

“HeadLamp 750 is the culmination of years of engineering, development, and user feedback,” säger BioLites VD Jonathan Cedar, “We’re thrilled to deliver a pro-level offering that puts users in total control of their lumens and runtimes. And coming in at only 150g, we do so with a form factor that acknowledges fit as a key element of performance.”

Med BioLites prisbelönta 3D SlimFit-konstruktion integrerar HeadLamp 750 elektronik direkt i det 3D-gjutna bandet. Därmed minskar BioLite på onödiga material och optimerar därmed också lampans design samt vikt. Pannlampan har en drivenhet med ett medföljande siktljus och en vikt som fördelas på ett optimalt sätt mellan fram-och baksida. Viktfördelningen tillsammans med den perfekta passformen ger en balanserad och bekväm känsla, vilket gör att pannlampan upplevs mer som ett pannband än något annat.

Två unika ljusinställningar

HeadLamp 750 är utformad för att ge användarna full kontroll över sin energianvändning och har två unika ljusinställningar: Constant Mode och Run Forever Mode. Constant Mode-läget ger användarna möjlighet att upprätthålla en fast belysningsnivå utan förlust av ljusstyrka, vilket skiljer sig från de vanligt förekommande auto-reglerade ljuslägena som finns i de flesta pannlampor och normalt resulterar i en ofrivillig dimning av ljuset. Run Forever Mode utnyttjar HeadLamp 750s uppladdningsbarhet, vilket gör det möjligt för att ansluta till en extern strömkälla såsom en USB-laddare (powerbank) och ladda pannlampan medan du springer. Detta gör att batteritiden kan förlängas avsevärt "on the go".

“With one of the best lumen-to-gram ratios on the market, we’re proud to contribute to a growing trend of high-intensity gear that can deliver robust features while challenging the norms of weight and bulk", säger Cedar.

BioLites produkter finns hos flera återförsäljare över hela landet och HeadLamp 750 kommer snart finnas hos välsorterade sport-och friluftsbutiker. Rekommenderat CA-pris är 1350 SEK.

Tekniska specifikationer:

• Vikt = 150 g
  • Lumenalternativ = 750 LUMENS BURST / 500 LUMENS HIGH, / 5 LUMENS LO (reservläge)
  • 8 Ljuslägen (alla dimbara)
    • Vitt fokuserat ljus
    • Vitt spritt ljus
    • Vitt fokuserat + spritt ljus
    • 30-sekunders BURST (intensivt ljus)
    • "White strobe"-läge (varnings/varselljus)
    • "Red flood"-läge som bibehåller mörkerseende
    • "Red Tail Light"-läge som ger ett mildare rött ljus bakifrån.
    • "Red Tail Strobe"-läge som fungerar som varnings/varselljus bakifrån.
  • Maximal räckvidd = 130m
  • Batteri = USB-uppladdningsbart 3000 mAh Li-Ion-batteri
  • Batteritid = 150 LO / 7 HI Burn Time
  • Säkerhetsfunktion: Reserveffektläge = 8 timmar på LO
  • Constant Mode  = 500 lumen under två timmar
  • Reservkraftläge: 8+ timmars batteritid (5 lumen)
  • Run Forever-kabel (120 cm lång) med laddningsfunktioner (så kallad "Pass through") för Powerbank och andra laddningsenheter.
  • Ledad frontram
  • 3D SlimFit-konstruktion med fuktavvisande tyg
  • Vattenskydd = IPX4
  • Batterilåsningsläge för säker transport och batteribesparing
  • Finns i två snygga färger: Midnight Grey & Moss Green.

Är du nyfiken på HeadLamp 750 och vill veta mer? Hör av dig till oss:

Bland de kända varumärkena finns SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.