XL200 LED - ny ficklampa från Maglite

XL200 LED - ny ficklampa från Maglite

Det senaste tillskottet i den nya XL-serien är XL200 LED bestående av små kompakta ficklampor från Maglite. Den nya ficklampan MAGLITE® LED XL200™ är den ljusstarkaste medlemmen i XL-familjen, hela 172 lumen!

Den fungerar som en kombination av sina två föregångare; XL100™ och XL50™. Det betyder att man använder snabbklick för att navigera mellan de fem olika funktionslägena samtidigt som man med en enkel vridning av handleden kan justera de olika funktionerna. Självklart har XL200™ också en låsspärr som förhindrar oavsiktligt användande.

Maglite ®XL200™ är designad och tillverkad i Mag Instruments nybyggda fabrik på ca 80 000 kvadratmeter i Kalifornien, USA. Fabriken är byggd med hänsyn tagen till en av världens hårdaste miljölagstiftningar.

Totalt sex funktioner:

• ”DIM” – Normal (på/av) – Variabel ljusstyrka med minne
  • ”STROBE” – Blinkning – Variabel blinkning med minne
  • ”NITE LITE” – Nattljus – Bländar automatiskt av till lägsta ljusstyrka
  • ”SIGNAL” – Signalläge – Användarinitierad på/av
  • ”SOS” – Signalerar internationella morsekoden SOS

Samt en låsspärr som förhindrar oavsiktligt igångsättande av ficklampan. Detta gör också att användaren alltid vet att det finns fungerande batterier = ljus när man behöver det.

För mer information som bild och produktblad vänligen kontakta:

michael.carlander@roswi.se
www.roswi.se

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.