Pressrelease Rosa Bandet

Pressrelease Rosa Bandet

När hjälpte du senast till att rädda livet på någon med en väldigt liten ficklampa, en fem cm stor fickkniv, en nagelfil och ett ovanligt praktiskt bestick för utomhusbruk?

I samarbete med BRO (Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation) har säljer Roswi en samling speciellt framtagna produkter till förmån för Bröstcancerfonden.

I samband med starten för de årliga Rosa Bandet-insamlingarna finns ett urval av speciellt framtagna produkter från Victorinox, Maglite och Light My Fire tillgängliga för försäljning i butiker runt om i Sverige. För varje såld produkt doneras en summa till Bröstcancerfonden (för detaljer se www.roswi.se välj "Senaste nytt" och sedan "Nyheter").

Insamlingen görs i samarbete mellan Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation (BRO) och Roswi AB – den svenska distributören av Victorinox schweiziska arméknivar, Maglite ficklampor och Light My Fire friluftsprodukter.

Samarbetet innebär att Roswi AB genom försäljning och marknadsföring av speciellt utvalda produkter samlar in pengar till förmån för forskning, utbildning och information kring bröstcancer och de bröstcancerdrabbades situation. Insamlingen bedrivs genom att en andel av försäljningsintäkten doneras till Bröstcancerfonden (se tabell nedan), PlusGiro 900591-9/BankGiro 900-5919.

De specialtillverkade produkterna säljs idag genom det återförsäljarnät Roswi AB har inom sport-, outdoor-, design-, köks-, järn- och bygghandeln.

De specialtillverkade produkterna är: Spork Pink Edition från Light My Fire, en sked, kniv och gaffel i ett. Victorinox SwissCard Classic Pink Edition, en verktygslåda i kreditkortsstorlek. Victorinox Classic Pink Edition, en liten schweizisk armékniv för nyckelknippan. Maglite Solitaire Pink Edition, en liten smidig och ljusstarka ficklampan för nyckelknippan.

För mer information kontakta: Michael Carlander, Roswi AB, 0735-00 20 10 eller Ingrid Kössler, BRO, 08-546 405 32.

Rosa Bandet är den internationella symbolen för kampen mot bröstcancer och ett solidaritetstecken. Rosa Bandet står för ökad medvetenhet och kunskap om bröstcancer. Varje år får cirka 7 000 svenska kvinnor en bröstcancerdiagnos.

Regioner

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.