Roswi AB inleder samarbete med super.natural

Roswi AB inleder samarbete med super.natural

Ett nytt samarbete är klart med super.natural som tillverkar funktionella underställ och kläder i en kombination av merinoull och syntetiska fibrer. Roswi börjar omgående ansvara för försäljningen i Sverige, Danmark och Norge.

super.natural inspireras av livet och naturen när de utformar sin design på sina kläder. Plaggen som innefattar allt ifrån underkläder till ytterplagg är tillverkade för att ge dig den bästa tekniska möjlighet och komfort oavsett aktivitet. Kläderna har hög modegrad och är tillverkade i en kombination av merinoull och syntetiska fibrer – en unik mjuk känsla med maximal prestanda. Tack vare detta är kläderna utmärkta att användas både till vardags, träning och fest.

Försäljning i Sverige, Danmark och Norge
Roswi är från 1 december 2016 ansvariga för försäljningen av super.naturals kläder i Sverige, Danmark och Norge. Överenskommelsen med super.natural innebär att Roswi tar över ansvaret för försäljningen av super.naturals produkter till butiker i dessa länder.

– Det ska bli väldigt roligt att börja jobba med super.natural som har en stor potential att växa i Norden tack vare sin funktion och snygga design, säger Jenni Swadding, säljansvarig för agenturvarumärkena hos Roswi.

För mer information, kontakta:

Jenni Swadding, säljansvarig super.natural
Direkt: 070-886 35 83
E-post: jenni.swadding@roswi.se

Sofia Base, Pressansvarig
Direkt: 070-586 35 77
E-post: sofia.base@roswi.se

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Gerber, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.