Roswi AB ny distributör för BioLite

Roswi AB ny distributör för BioLite

Roswi AB är stolta att kunna presentera ett nytt samarbete med varumärket BioLite. BioLite tillverkar bland annat friluftskök som konverterar eld till energi och låter dig ladda dina enheter på samma gång.

BioLites mål är att få fram “energi överallt” och hjälpa människor att leva utanför nätet genom att skapa avancerade energiprodukter som hjälper dig att laga mat, få ström och ladda ditt liv även där ström och el inte finns. BioLite har utvecklat tekniker för att konvertera eld till elektricitet och dela ström mellan enheter. BioLite är idag kategoriledande och vann utmärkelsen ”ISPO Brand new company award” för tillbehör 2016.

– Vi är mycket nöjda med att kunna presentera vårt nya samarbete med BioLite eftersom deras produkter ligger helt rätt i tiden. Att kunna skapa energi utifrån vad naturen erbjuder är fantastiskt och att dessutom samtidigt kunna laga mat är genialt, säger Christopher Carlander, VD för Roswi.

Biolite – CampStove
En av storsäljarna hos Biolite är BioLite CampStove - ett kök som genererar elektricitet som kan användas genom ett USB-uttag. Fördelen med köket är att bränslet är trä som man hittar i naturen, detta ger obegränsad tillgång till bränsle. När man eldar i CampStove så förbränns träet effektivt tack vare en effekthöjande fläkt. Detta ger en rökfri brasa som du kan laga mat och koka vatten på. CampStove är mycket lätt att komma igång med, bränslet är gratis och den har god prestanda (kokar 1 liter vatten på 4,5 minuter).

Sortimentet består av ett flertal smarta lösningar så som grill, solpanel och campingbelysning. Du hittar hela sortimentet på www.roswi.se/varumarken/biolite

Roswi började representera BioLite 1 mars 2016
Roswi började representera BioLite 1 mars 2016. För att få mer information om hur du beställer produkter från BioLite, maila info@roswi.se eller ring 08-505 665 00.

För mer information, kontakta:
Christopher Carlander, VD
Direkt: 070-886 35 82
E-post: christopher.carlander@roswi.se

Michael Carlander, produktchef
Direkt: 073-500 20 10

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Gerber, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Michael Carlander

Produktchef 073-500 20 10