Roswi AB ny distributör för Gerber

Roswi AB ny distributör för Gerber

Roswi AB är stolta över att kunna presentera ett nytt samarbete med varumärket Gerber. Roswi börjar från 1 januari 2016 att representera varumärket med de problemlösande och smarta produkterna som exempelvis multiverktyg, eldstål, knivar och sågar.

Vardagsproblemen eller utmaningarna på ditt äventyr kan vara många och tar ibland lite för lång tid att lösa när du fumlar efter rätt verktyg för att kunna lösa problemet. Det kan exempelvis vara så simpla saker som att du inte får upp konservburken du tänkt avnjuta till lunch på din skogstur, att en skruv har lossnat från din cykel eller att röja din väg genom djungeln. Gerbers produkter är lösningen på alla dina framtida problem.

Från julklappar till utrustning
Gerbers resa började med att producera handgjorda knivset som julklappar till sina kunder. Nu är sortimentet breddat av bland annat multiverktyg, eldstål, knivar och machetes. Produkterna är väl använda av såväl militären, jägare, hantverkare och äventyrarna, men passar lika bra att ha i hemmet.

Gerber har även skapat ett framgångsrikt samarbete med överlevnads- och äventyrarprofilen Bear Grylls. Gemensamt har de tagit fram ett sortiment väl anpassat för överlevnad i vildmarken.

Tack vare Gerbers breda sortiment kan Roswi erbjuda ett attraktivt sortiment på outdoor- och jaktsidan.

– Vi jobbar kontinuerligt med att hitta och identifiera de bästa varumärkena för att hålla vårt sortiment attraktivt för våra kunder. Till våra kriterier hör såklart inte bara kvalitet, utan också hur duktiga våra leverantörer är på att skapa nya innovativa produkter som fyller hål på marknaden, berättar Michael Carlander, Produktchef Roswi AB.

Roswi börjar representera Gerber från 1 januari 2016
Roswi kommer att börja representera Gerber från 1 januari 2016. För att få mer information om hur du beställer produkter från Gerber, maila info@roswi.se eller ring 08-505 665 00.

Kika på sortimentet redan nu!

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christopher Carlander, VD
christopher.carlander@roswi.se

michael.carlander@roswi.se

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Light My Fire, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Produktchef 073-500 20 10