Roswi AB ny distributör för SteriPEN

Roswi AB ny distributör för SteriPEN

Nyförvärven är många och Roswi AB fortsätter att knyta an kvalitetsvarumärken till den svenska marknaden. Senast in är det amerikanska varumärket SteriPEN - vattenrening med ultraviolett ljus så att du kan dricka vattnet vart du än reser.

Miles Maiden, grundaren av Hydro-Photon (SteriPEN) brinner för outdoorlivet. Han tyckte en dag att det borde finnas andra sätt att rena vatten än att filtrera eller använda kemikalier. Detta blev starten till SteriPEN som är ett reningsverk i fickformat som använder ultraviolett ljus för vattenrening vilket förstör mer än 99,9 procent av alla bakterier, virus och protozoer. Under åren som gått har SteriPEN utvecklat 8 olika patent och har tilldelats flera olika utmärkelser.

– SteriPEN kompletterar vårt sortiment av vattenrening med en metod som är ganska unik. Det kommer att bli mycket spännande att få erbjuda den svenska marknaden detta fantastiska redskap, berättar Michael Carlander, Produktchef på Roswi.

Smidigt reseformat att ta med
SteriPEN använder tekniken med ultraviolett ljus men i ett smidigt reseformat. På så sätt är det enkelt att ta med dig när du reser eller är på äventyr utomhus där du kan tänka dig behöva rena vattnet för att dricka.

– Det smidiga med SteriPEN är att formatet är litet, vilket gör att alla kan bära det med sig. Att kunna rena sitt dricksvatten vart man än kommer är något jag inte tror någon tackar nej till, säger Michael Carlander.

För mer information, kontakta:
Michael Carlander, produktchef
Direkt: 073-500 20 10

Sofia Base, Pressansvarig
Direkt: 070-586 35 77
E-post: sofia.base@roswi.se

Bland de kända varumärkena finns Maglite, Victorinox, Patagonia, Osprey, Gerber, Lékué, Nalgene, SIGG, Optimus, iSi, Chef’n och Isosteel med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.

Michael Carlander

Produktchef 073-500 20 10