Bild ovan: Originalversionen av Nordic Pocket Saw med gröna handtag och väska.

Roswi vässar outdoor-sortimentet med smarta kedjesågar från Nordic Pocket Saw

Roswi AB blir ny distributör för Nordic Pocket Saw i Sverige, Danmark och Finland. Därmed utökar Roswi sitt redan vassa outdoor-sortimentet med kraftfulla kedjesågar. Nordic Pocket Saws innovativa kedjesågar finns redan i 23 länder och har redan vunnit många utmärkelser bland annat tack vare sin smarta design.

Bild ovan från vänster: Oscar Strindhagen från Nordic Pocket Saw och Michael Carlander på Roswi.

Nordic Pocket Saw i korthet

Företaget grundades 2015 av två barndomsvänner som tillsammans ville ta fram en effektiv kedjesåg som var lätt att packa ner, ta med och använda när man än kan tänkas behöva såga. Detta blev grunden till Nordic Pocket Saw och den innovativa sågen som blev till tre olika modeller. Sågen finns i versionerna OriginalPremium samt X-Long. Den populära sågen har en bred skara användare med allt från outdoor-entusiaster, militär till räddningstjänst med flera.

Laboratorietestad för tuffa nordiska förhållanden

Kedjesågen utvecklades med målet att göra livet enklare för alla som älskar friluftsliv. Det var också viktigt för grundaren Oscar Strindhagen med kollegor på Nordic Pocket Saw att produktutvecklingen skedde tillsammans med användaren och med hänsyn till de tuffa utmaningar vår nordiska natur bjuder på. För att sedan säkerställa att produkten verkligen levde upp till alla högt ställda kvalitetskrav var laboratorietester ett måste.

En innovativ kedjesåg som håller hela vägen in i mål

"Att vi kan stå bakom vår produkt från start till mål är otroligt viktigt för oss. Vi ställer höga krav på funktion, design och kvalitet vilket också gör att vi måste säkerställa att vår kedjesåg lever upp till allt detta när användaren väl står där med produkten i sin hand och räknar med att den håller vad vi lovar. Med få reklamationer, många positiva omdömen och ett gäng fina utmärkelser tyder allt på att vi har lyckats," säger Oscar Strindhagen.

Michael Carlander, produktchef på Roswi, fyller i: "Att till och med militära förband använder denna kedjesåg är mer än bara ett gott betyg. Hela konceptet med Nordic Pocket Saw är imponerande, passar perfekt in i vårt sortiment och vi har redan fått många positiva signaler från våra kunder."

Nyfiken på Nordic Pocket Saw? Läs mer här.

För mer information, kontakta:

Michael Carlander, Produktchef Roswi AB

Cecilia Theisinger, Pressansvarig Roswi AB

Bland de kända varumärkena finns SCARPA, Darn Tough, Maglite, Patagonia, Biolite, Cabeau med flera. Mer information om varumärken som Roswi AB representerar återfinns på www.roswi.se.