Branschens hjältar hyllas med Rototilts nya superhjältegenerator

Rototilt lanserar en hjältegenerator för att uppmärksamma alla vardagshjältar. Tävlingen #excavatorhero är tillbaka i en helt ny skepnad. ”Vi vill på ett nytt och kul sätt visa världen vilka som fysiskt bygger vårt samhälle i det tysta”, säger Anna-Clara Fridén, Digital Marketing Manager på Rototilt Group AB.

#excavatorhero är en kampanj för att synliggöra entreprenörer och maskinförare, de som sällan får uppmärksamhet men i högsta grad är med och formar vår framtid. Med hjältegeneratorn kan grävmaskinisten skapa sitt eget superhjältekort och dela med sina vänner på sociala medier.

”Succén #excavatorhero har genomförts under några år men vi kände att det var dags för något helt nytt. Med en superhjältegenerator vill vi hylla branschen med glimten i ögat”, säger Anna-Clara Fridén.

Om deltagaren vill finns även möjlighet att delta i tävlingen om en resa till Rototilt-fabriken i Vindeln, Sverige, och en upplevelse utöver det vanliga.

”Tävlingen är öppen för alla, oavsett märke på maskin eller tiltrotator. Till och med om man inte har en tiltrotator ännu”, säger Fridén.

Hjältekortet skapas enkelt på excavatorhero.com. Där genereras ett hjältenamn baserat på namn och arbetsområde. I nästa steg skapas superhjältekortet från ett fotograferat självporträtt. Hjältekortet kan användas i sociala medier som profilbild eller bara delas med vänner.

Tävlingen pågår mellan 22 april – 30 juni 2020.

• Entreprenadfrågor, maskiner

• Umeå

Rototilt®är en av världens ledande tillverkare av tiltrotatorsystem, redskap och tillbehör. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra dotterbolag finns i Europa och Nordamerika. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang. Vårt familjeägda företag har anor tillbaka till 50-talet och 1986 lanserades världens första tiltrotator som då fick namnet Rototilt®.

Besök rototilt.se för mer information.

Per Väppling

Presskontakt Försäljnings- och marknadschef Rototilt Group AB Presskontakt 070-3472254

Fredrik Berggren

Presskontakt Kommunikationschef 070-6381355