Oväntade effekter för Rototilt, förlänger avtalet med A3 Basket

Fyra år av sponsorsamarbete mellan A3 Basket och Rototilt har fått några oväntade positiva effekter. – En av våra största kunder visade sig ha ett gediget intresse för basket, både som spelare och ledare i USA. Han fick hänga med på en match, och stolt överlämna pris till matchens bästa spelare! säger Per Väppling, Marknadschef på Rototilt Group AB.

Nu skriver Rototilt avtal för en femte säsong tillsammans med A3 Basket.

- Det finns fler historier där vi lyckats pricka basketintresserade internationella gäster. Man ska komma ihåg att basket är en av våra absolut största idrotter ur ett globalt perspektiv, säger Väppling.

För Rototilt som lokal aktör med en global marknad fortsätter samarbetet att vara gynnsamt.

- Vi sponsrar för att nå ut till Umeåregionen och stötta damidrotten. De oväntade följdeffekterna ger en extra krydda till samarbetet, säger Per.

A3 Basket har slagit fast att ambitionen är SM-guld, i en liga som anses mycket tuffare än tidigare säsonger.

- Fantastiskt att Rototilt väljer att fortsätta ta armkrok med oss trots svåra tider. Jag är stolt över att säga att vi är partners. Tillsammans fortsätter vi dra nytta av varandra genom till exempel aktiviteter vid matcher samt med personal och närsamhället, säger Lotta Enjebo Klubbchef A3 Basket.

A3 Basket har seriestart ikväll mot Luleå som går att se via SolidSport.

• Bollsporter

• Umeå

Rototilt®är en av världens ledande tillverkare av tiltrotatorsystem, redskap och tillbehör. Med produkter från Rototilt® bryter vi ny mark för entreprenadmaskiner genom att förvandla grävmaskiner till fullfjädrade redskapsbärare. Genom att samla alla resurser och all kompetens i Vindeln, erbjuder vi en unik kombination av tekniskt kunnande, kvalitet, kapacitet samt förståelse för kundens affär. Våra dotterbolag finns i Europa och Nordamerika. Våra kunder finns över hela världen och vår strävan är att de i alla kontakter med oss ska uppleva precision, pålitlighet och engagemang. Vårt familjeägda företag har anor tillbaka till 50-talet och 1986 lanserades världens första tiltrotator som då fick namnet Rototilt®.

Besök rototilt.se för mer information.

Per Väppling

Presskontakt Försäljnings- och marknadschef Rototilt Group AB Presskontakt 070-3472254