M3 Bygg har färdigställt IKEAs varuutlämning åt Coop Fastigheter

M3 Bygg har färdigställt IKEAs varuutlämning åt Coop Fastigheter

M3 Bygg har nyligen färdigställt en ombyggnation i en av Coop Fastigheters (tidigare KF Fastigheter) byggnader på Dialoggatan i Kungens Kurva. Fastigheten, som var inredd som kontor, är nu ombyggd för att användas som ny extern varuutlämning och lager av IKEA Kungens Kurva.

M3 Bygg har varit med i projekteringen och planeringen av projektet från start med inledande utredningar och budgetarbete. Efter ett gediget förberedande arbete i nära samverkan med beställaren Coop Fastigheter och hyresgästen IKEA påbörjades rivnings- och byggarbetena på totalentreprenad vintern 2013/2014.

Totalt har M3 Bygg rivit ut och byggt om 8000 kvm fördelat på två plan. Eftersom verksamheten i byggnaden ändrats från kontor till höglager ställdes stora krav på att dela upp byggnaden i brandsektioner. Bland annat har den befintliga stommen stärkts upp för att klara en högre brandklass samt att man även har uppfört väggar för att dela av lokalerna och på så sätt skapa brandceller och utrymningsvägar. Hela lagerbyggnaden har också fått ett nytt anpassat sprinklersystem installerat.

M3 Bygg är ett personalägt företag som utför stambyten och byggnationer i kommersiella lokaler, fastigheter och bostäder åt bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och förvaltare i Storstockholmsregionen.

Rotundagruppen är en växande företagsgrupp med uppdraget att aktivt påverka den svenska ROT-marknaden mot en mer effektiv och hållbar utveckling. Detta genom att samla lokala, nischade, små och medelstora bygg- och teknikkonsultföretag och satsa på gemensamma värdeskapande aktiviteter för att nå synergier och konkurrensfördelar.