Fr.v. Inköpschef Fredrik Hammargren, VD Jessica Hammargren, ägare Mikael Hammargren

Årets Ekonomipris och Årets Styrelse gick till Rowico Home

Det halländska möbelföretaget Rowico Home var nominerade i tre kategorier under årets Näringslivsgala i Halmstad och tog hem vinsterna i kategorierna Årets Ekonomipris samt Årets styrelse.

Varje år hålls en näringslivsgala i Halmstad där en jury, bestående av aktörer från näringslivet, utser en rad olika vinnare i elva priskategorier. Galan arrangeras för att sammanföra och lyfta Halmstads näringsliv och priserna är ett sätt att hylla personer samt företag som på olika sätt utmärkt sig under året.

Rowico Home med VD Jessica Hammargren i spetsen var nominerade i tre kategorier och tog i fredags hem vinsterna ”Årets Ekonomipris” och ”Årets Styrelse”.

- Vi är så fantastiskt glada för dessa utmärkelser! Tillsammans med våra medarbetare jobbar vi hårt varje dag för att utveckla Rowico Home framåt, och då är det verkligen kul att få bekräftelse från kollegor inom näringslivet på det arbete vi lägger ner, säger en lycklig Jessica Hammargren

Utmärkelser

Med ekonomipriset, som delas ut av Högskolan i Halmstad, vill man uppmuntra framgångsrika företag med god ekonomi som har ett balanserat och långsiktigt perspektiv på såväl verksamhetens som det omgivande samhällets bestånd och flöden av resurser.

Detta är något som Rowico Home nu har visat prov på i 50 år, både genom en stabil ekonomi och det hållbarhetstänk som genomsyrar bolaget.

Utmärkelsen Årets Styrelse syftar till att visa upp goda exempel på hur man kan arbeta aktivt med sitt styrelsearbete för att säkra företagets framtid och skapa hållbar tillväxt.

- När vår far Mikael gick i pension och jag och min bror tog över operativt tillsattes en styrelse med en extern ordförande samt en extern ledamot. Mikaels tanke var helt enkelt att sammansätta en erfaren styrelse för att tillsammans ta bolaget till nästa nivå, och det har vi nu fått en bekräftelse på att det var helt rätt drag. Dels för var vi idag är som bolag och dels för att vi nu vunnit denna fina utmärkelse av Styrelseakademin i Halland, avslutar en tacksam Jessica.