Graffitikonstnären Alexander Arlbrandt i unikt samarbete med Rowico Home

Graffitikonstnären Alexander Arlbrandt i unikt samarbete med Rowico Home

Alexander Arlbrandt har alltid älskat att måla. Från graffiti i hemstaden Göteborg till olja kombinerat med spray i nya hemorten Halmstad där han har fått ett stort socialt engagemang. I sommar håller han exempelvis streetart och graffitticamp för att lära ut sin passion till fler.

Under sina 6 år i Halmstad har det blivit en del väggmålningar runt om i stan på uppdrag av Halmstad Fastighets AB och Halmstad kommun.

- Att måla på ställen där man automatiskt får en förbipasserande publik är grymt kul. Det är häftigt att ta skapandet från duk till andra material och former. Efter att jag haft min utställning på Severins möbler i Halmstad skapades en idé om att måla på möbler, berättar Alexander.

Eftersom Alexander verkligen gillade Rowico Homes moderna möbler, när han såg deras shop-in-shop på Severins möbler, så gjorde han slag i saken och frågade om möbeltillverkaren skulle vara intresserad av någon typ av samarbete.

- Vi nappade ganska omgående på idén. Kul att bli tillfrågade av en driven lokal konstnär som gett mycket till Halmstad, både genom sina ungdomsprojekt men också via workshops om graffitti på äldreboende. Det Alexander står för som person är att skapa ett hållbart samhälle och det är samma värderingar som vi som bolag har. Att dessutom ge både honom och oss en möjlighet att visa upp vår formgivning på ett nytt sätt kändes kul och vi ville självklart samarbeta, säger Nina Hedberg, Marknadschef på Rowico Home.

Chans att vinna ett exklusivt EVERETT skåp signerat Alexanders Arlbrandt

Under våren kommer Alexander sätta sin unika prägel på ett EVERETT skåp från Rowico Home. Ett redan modernt svart skåp, som bl a synts i tv-programmet Benjamin´s på TV4, kommer att få en ännu hetare design med hans konst.

Alexander konststil är inspirerad av livet, festligheter, vackra saker och att leva här och nu. Det kommer han fånga med sin konst på EVERETT skåpet, som sedan kommer att tävlas ut och ge en lycklig vinnare möjligheten att få ett helt unikt Rowico Home skåp signerat Alexander Arlbrandt i sitt hem.

Mer information om tävlingen kommer under maj månad, håll utkik!