Lansering av sänggavlar med lyxig hotellkänsla

Lansering av sänggavlar med lyxig hotellkänsla

Rowico Home har adderat sänggavlar i trä som ett nytt segment i 2022 års vårkollektion. Två olika modeller av sänggavlar, båda i sin helt unika design, formgivna av Rowico Homes egna designteam i Halmstad.

- Vi är glada för det positiva mottagandet av våra sänggavlar. Det känns verkligen som att de ligger helt rätt i tiden och att många, precis som oss själva, börjat tröttna på textilgavlar som varit inne ett bra tag. En trägavel blir mer tidlös och därmed mer hållbar, menar Jesper Bergendahl, huvuddesigner och Supply Chain Manager på Rowico Home.

Riggins sänggavel i skandinavisk design är en modern sänggavel tillverkad av massiv ek. Den passar till 180 cm breda sängar och är justerbar i höjd för att passa de flesta sängar. Riggins finns i svart samt vitpigmenterad ek, båda matchas utmärkt till sängborden Camrose, som också är en nyhet får våren.

Redmond sänggavel är elegant och inger en härlig, exklusiv hotellkänsla till sovrummet. Den brunribbade sänggaveln passar även den till 180 cm breda sängar och har justerbara metallben som döljs bakom sängen. Redmond har stilrena integrerade sängbord och ett dekorativt ribbat mönster. Sänggaveln passar utmärkt att placera tillsammans med Clearbrook förvaring som har samma färg och vackert ribbade mönster.

- Vi har inte planer på att även addera sängar i vårt sortiment, det finns det andra som redan gör väldigt bra. Men eftersom trä är vårt viktigaste material och det som vi brinner för så ser vi styrkan att kunna addera ett nytt segment i form av sänggavlar och sängbord, för att på så sätt kunna binda ihop helheten av våra möbler i hemmet, avslutar Jesper Bergendahl.